پرش به محتوا

کارگاه ( نقش رسانه‌های اجتماعی در رونق‌دهی کسب و کار کوچک) در شورای متخصصان هرات برگزار شد

شورای متخصصان هرات به سلسله کارگاه‌های قبلی خود، این بار کارگاه دو روزه‌ای تحت عنوان (نقش رسانه‌های اجتماعی در رونق دهی کسب و کار کوچک) را در این شورا دایر کرد.

این کارگاه با توزیع تصدیق‌نامه برای نزدیک به ۲۰ تن از دختران پایان یافت.

مسوولان برگزاری این برنامه، هدف از دایر کردن آن را بالا بردن سطح آگاهی اشتراک کننده گان برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی جهت رونق کسب و کارهای کوچک می‌دانند.

محمد رفیق شهیر، رییس شورای متخصصان هرات گفت: امید است که برگزاری این کارگاه بتواند نسل جوان به ویژه دختران را کمک کند که ظرفیت علمی شان را بلند ببرند.

رییس شورای متخصصان هرات افزود، برنامه‌های آموزشی شورای متخصصان پس از این نیز ادامه خواهد داشت.

با این حال، شماری از اشتراک‌کننده‌گان این کارگاه آموزشی بیان می‌دارند که این کارگاه باعث آموختن موضوعات علمی و گسترش ارتباطات می‌شود.
دنیا کریمی از اشتراک‌کننده‌گان این کارگاه می‌گوید:” قبل از اشتراک در این کارگاه آموزشی معلومات زیادی در مورد این موضوع نداشتم، اما در این کارگاه آموختم که چگونه به نوع بهتری از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنم”.

مرضیه سلطانی یکی دیگر از اشتراک‌کننده‌گان این برنامه با آنکه از برگزاری این برنامه استقبال می‌کند، گفت: پیشنهاد من به شورای متخصصان هرات و نهادهای دیگر این است که برنامه‌های بیشتر از این قبیل برای دختران برگزار کنند.

از سوی هم، هارون حکیمی که مسوولیت تدریس این کارگاه آموزشی را دارد بیان می‌کند که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند تاثیر زیادی در رونق‌دهی کسب و کار داشته باشند، آنچه هنوز در افغانستان جا نیفتاده است.

حکیمی از عمده‌ترین مشکلات عدم جا نیفتادن این موضوع را انترنت ضعیف در افغانستان می‌داند.
قابل ذکر است که در این کارگاه در مورد این موضوعات: چیستی کسب و کارهای کوچک، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی در رسانه‌های اجتماعی و کسب درآمد با رسانه‌های اجتماعی بحث شد.

به اشتراک بگذارید