پرش به محتوا

کارگاه “نظم عمومی و شاخص‌های آن” با توزیع تصدیق نامه پایان یافت


کارگاهی دو روزه‌ای تحت نام “نظم عمومی و شاخص‌های آن” با توزیع تصدیق‌نامه برای بیش از ۲۰ تن از علاقه‌مندان این موضوع از سوی شورای متخصصان هرات پایان یافت.

این کارگاه امروز( پنجشنبه، ۱ میزان ۱۴۰۰) خاتمه یافت.
مسوولان شورای متخصصان هرات هدف از برگزاری این کارگاه را بلند بردن ارتقای ظرفیت جوانان و آگاهی برای نظم عمومی و زندگی در فضای مسالمت آمیز می‌دانند.

محمد رفیق شهیر، رییس شورای متخصصان هرات بیان می‌دارد، این نهاد همواره تلاش داشته است که در راستای تخصص و آگاهی در جامعه فعالیت داشته باشد و در هر شرایطی این مسوولیت‌اش را ادا کند. کارگاه امروز ما در این شرایط نیز بیان‌گر تعهد این شورا به آگاهی دهی و علم است.

رییس شورای متخصصان عنوان کرد، در آینده نیز کارگاه‌ها و برنامه‌های آگاهی دهی ما برای دختران و پسران هرات جریان خواهد داشت.

با این وجود، شماری از اشتراک کننده‌گان این کارگاه با آنکه از برگزاری چنین برنامه‌ها ابراز خرسندی می‌کنند، خواهان دوام آن نیز هستند.

محمد شریف، از اشتراک کننده این کارگاه بیان می‌دارد، از لحاظ روحی بسیاری از جوانان در کشور روزهای خوبی را سپری نمی‌کنند، برگزاری این برنامه نه تنها اینکه از لحاظ علمی درس‌های را به ما بیاموزاند بلکه روی روحیه ما نیز تأثیر مثبت دارد.

وی خواهان دوام برنامه‌های بیشتر علمی_ آموزشی از سوی نهادهای مختلف شد.

عتیق‌الله، یکی دیگر از اشتراک کننده‌گان گفت، هدف من از اشتراک در این برنامه آموزشی در کنار آشنایی با چند و چون موضوع نظم عمومی، قوی کردن ارتباطات است و خوب می‌شود که نهادهای دیگر هم در راستای برگزاری برنامه‌های از این دست اقدام کنند.

از سوی هم، هادی خردورز جویا استاد دانشگاه و مدرس این برنامه آموزشی بیان کرد، تأمین نظم عامه و ارائه خدمات عمومی از بزرگترین رسالت‌های هر نظام است و با افزایش پاسخ‌گویی نظام در قبال مردم، ما می‌توانیم امیدوار باشیم به این که کشور از نظم و امنیت بهتری برخوردار باشد.

وی اضافه کرد، مسوولیت نهادهای مدنی و اکادمیک به عنوان حلقه‌ی وصل بین مردم و نهادهای دولتی در قسمت آگاهی دهی و مشارکت بیشتر از هر نهاد دیگری برجسته است.

گفتنی است که این کارگاه طی دو روز روی این موضوعات: نظم عمومی، امنیت عمومی، آسایش عمومی، صحت عمومی، اخلاق حسنه، نقش دولت و جامعه در تأمین نظم عمومی بحث شد.

به اشتراک بگذارید