پرش به محتوا

کارگاه دو روزه‌ای تحت نام (راه کارهای حفظ کارکنان سازمان در شرایط بحرانی) در شورای متخصصان هرات برگزار شد

شورای متخصصان هرات به سلسله برنامه‌های قبلی خود، این بار کارگاه دو روزه‌ای تحت نام (راه‌کارهای حفط کارکنان سازمان در شرایط بحرانی) را برای علاقه‌مندان این دوره برگزار کرد.

این کارگاه با توزیع تصدیق‌نامه برای بیش از ده تن از اشتراک‌کننده‌گان پایان یافت.

مسوولان شورای متخصصان هرات هدف از راه‌اندازی این کارگاه آموزشی را بلند بردن سطح آگاهی سازمان‌های داخل کشور برای حفظ کارمندان و عبور از شرایط بحرانی‌ می‌دانند.

محمد رفیق شهیر؛ رییس شورای متخصصان هرات بیان می‌کند، از آنجاییکه تعدادی از کارکنان سازمان‌ها از کشور بیرون شده‌اند، بنابراین نیاز است که راهکاری برای حل این مشکل سنجیده شود و آگاهی‌دهی تخصصی و علمی می‌تواند یکی از این راه‌ها باشد.

رییس شورای متخصصان همچنان افزود، امید است که این کارگاه بتواند به حفظ نیروهای ادارات در داخل افغانستان برای ادامه روند کاری توسعه کارساز باشد.

از سوی هم شماری از اشتراک‌کننده‌گان از برگزاری این‌گونه دوره‌های آموزشی ابراز خرسندی می‌کنند و بیان‌می‌دارند که دوام اینگونه برنامه‌ها در جهت رشد و توسعه جامعه سودمند خواهد بود.

عبدالغنی رحمانی، وردک که مدیر یکی از شرکت‌های صنعتی در هرات است می‌گوید:” هدف من از اشتراک در این برنامه این است که سازمان مبرمی به چنین آموزش‌ها دارند، تحولات اخیر در کشور باعث شد که ما تعدادی از کارکنان خود را از دست بدهیم، با اشتراک در این کارگاه امیدوارم به راه‌کاری دست پیدا کنم که بتوانیم نیروی انسانی را در شرکت حفظ کنیم”.

اسدالله یکی دیگر از شتراک‌کننده است که ابراز می‌دارد، حفظ کارکنان یک سازمان به ویژه در شرایط بحرانی از آموزه‌های است که شاید خیلی از نهادهای کشور‌مان با آن آشنا نباشند، بنابراین نیاز مبرم جامعه است که در شرایط کنونی چنین برنامه‌های برگزار گردد.

از سوی هم، نذیر احمد سدید ماستر مدیریت تجارت که مسوولیت تدریس این کارگاه آموزشی را به دوش داشت گفت: تغییر نظام کنونی باعث شد که شماری از سازمان‌ها بسته و در تعدادی هم نیروی انسانی خود را از دست بدهند و باعث بوجود آمدن بحران شود که اگر این بحران مدیریت نشود، ممکن است به فروپاشی سازمان منجر شود.

آقای سدید افزود، پیش‌گیری از چنین بحران‌های در کشور نیاز به اطلاع‌دهی درست دارد.

قابل ذکر ست که در این کارگاه روی این موضوعات بحث شد : وضعیت بحرانی یعنی چه؟، برای حفظ و امیدوار نگهداشتن کارکنان چه اقداماتی لازم است؟، انتطار کار کنان از مدیران در شرایط بحرانی، عمل کرد و نوع رفتار مدیران.

به اشتراک بگذارید