پرش به محتوا

کارگاه حکومت‌داری خوب در شورای متخصصان هرات برگزار شد

شورای متخصصان هرات به سلسله فعالیت‌های قبلی خود  کارگاهی را  تحت نام ” حکومت‌داری خوب”  برای دانشجویان و علاقه‌مندان این موضوع  برگزار کرد.

این کارگاه با توزیع تصدیق‌‎نامه برای بیش از 35 تن از اشتراک‌کننده‌گان پایان یافت.

مسوولان برگزار کننده، حکومت‌داری خوب را از راه‌های دست یافتن به توسعه  دانسته  و هدف از برگزاری این کارگاه‌ را آگاهی‌رسانی تخصصی برای درک درست این موضوع می‌گویند.

اشتراک‌کننده‌گان این کارگاه برای آگاهی از حکومت‌داری‌خوب مؤثر عنوان کردند.

شیرین محتسب زاده، از جمله  اشتراک کننده‌گان این کارگاه است وی هدف‌ اشتراک‌اش را در این کارگاه آموزشی چنین توصیف می‌کند.

” هدف من از اشتراک در این کارگاه  فهمیدن و درک عمیق از حکومت‌داری خوب بوده، به دلیل اینکه من رشته اداره و پالیسی عامه را می‌خوانم و آگاهی از این موضوع نیاز مبرم برای من است.

محمد الیاس رحیمی اشتراک‌کننده‌ی دیگر این کارگاه آموزشی است. او می‌گوید:” افغانستان کشوریست که  مردم آن کمتر در مورد حکومت‌داری خوب می‌دانند، بنابراین برگزاری این چنین کارگاه‌ها می‌تواند که سطح آگاهی مان را بلند ببرد.”

در همین حال، هادی خردورز جویا  استاد پوهنتون/ دانشگاه که مسوولیت تدریس این کارگاه آموزشی را به دوش داشت بیان کرد، حکومت‌داری خوب امروزه یک ضرورت است، چون در نظام‌های دموکرات مردم تصمیم گیرنده اصلی در حکومت هستند و این مردم باید در مورد چگونگی یک حکومت خوب بدانند.

آقای جویا اضافه کرد، عمده‌ترین چالش فراه راه حکومت‌داری خوب در کشور ما فساد اداری است و این مشکل را بیداری مردم، جدیت حکومت و آگاهی‌رسانی می‌تواند حل کند. پاسخگوئی، مشارکت خوب، پیشبینی(قانون‌گرایی) و شفافیت از موضوعات مورد بحث در این کارگاه بود.

قابل ذکر است که این کارگاه روز چهارشنبه، 28 عقرب و پنجشنبه، 29 عقرب در شورای متخصصان هرات برگزار شد.

گزارشی از فریبا اکبری

به اشتراک بگذارید