پرش به محتوا

کارگاه ” بورسیه‌های تحصیلی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها” با توزیع تصدیق‌نامه پایان یافت

کارگاه آمورشی دو روزه‌ای تحت نام “بورسیه‌های تحصیلی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها” با توزیع تصدیق‌نامه برای بیش از 80 تن از دانشجویان و علاقه‌مندان ازسوی شورای متخصصان هرات پایان یافت.

این کارگاه امروز(پنج‌شنبه ، 30 دلو)  پایان یافت.

مسوولان برگزار کننده می‌گویند، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را بلند بردن ظرفیت و آگاهی دانشجویان وعلاقه‌مندان تحصیل در خارج از کشور دانسته و می‌گویند که در این کارگاه فرصت‌ها و چالش‌های بورسیه‌های تحصیلی به گونه‌ای دقیق تدریس خواهد شد.

با این حال، تعدادی از اشتتراک کننده‌گان از برگزاری این کارگاه آموزشی استقبال کرده و می‌گویند، داشتن معلومات دقیق و درست در مورد گرفتن بورسیه شانس بدست آوردن آن را بیشتر می‌کند.

هایده فیروزی از اشتراک‌کننده‌گان این برنامه آموزشی می‌گوید:” بیشتر از دانشجویان زمانی که می‌خواهند برای گرفتن بورسیه در خارج از کشور ثبت نام کنند، معلومات دقیق در مورد چیستی بورسیه و چگونگی ثبت نام آن ندارند و همین نداشتن معلومات دقیق شانس قبول شدن در آن بورسیه پایین می‌آورد”.

محب‌‌الله رحمانی یکی دیگر از اشتراک‌کننده اظهار می‌دارد، نهادها و افرادی زیادی هستند، وعده ثبت نام  معیاری را برای دانشجویان میدهند، در صورتیکه هدف این افراد و نهادها  فقط گرفتن پول از دانشجویان و علاقه‌مندان گرفتن بورسیه هستند.

وی می‌افزاید:” در این برنامه به نوع دقیق ثبت نام بورسیه‌های تحصیلی آشنا شدم و اطمینان دارم اگر در آینده ثبت نام و معیاراتی که در این کارگاه آموزش دیدیم رعایت کنم، شانس بیشتری برای کامیاب شدن دارم.”

با این حال سید محمد فقیری استاد دانشگاه که مسوولیت تدریس این کارگاه آموزشی را به عهده داشت گفت : بورسیه‌های  تحصیلی فرصت خوبی برای دانشجویان است، اما متاسفانه  روش درست ثبت این بورسیه‌ها وجود ندارد به همین دلیل دانشجویان ما در این بورسیه‌ قبول نمی‌‍شوند.

آقای فقیری می‌افزاید، این مسوولیت نهادهای اکادمیک و فردی افراد علاقه‌مند است که باید  برای جلوگیری از بازار سیاه ثبت نام بورسیه و افزایش شانس گرفتن این بورسیه‌ها برای دانشجویان آگاهی‌رسانی کنند.

قابل ذکر است که شورای متخصصان هرات همواره کارگاه‌های آموزشی و علمی را با موضوعات مختلف برگزار می‌نماید.

به اشتراک بگذارید