پرش به محتوا

کارگاهی تحت نام ” فرصت‌ها، موانع و چشم‌انداز توسعه در افغانستان” دایر شد

شورای متخصصان هرات به سلسله برنامه‌های قبلی خود، این‌بار کارگاهی را تحت نام (فرصت ها، موانع و چشم انداز توسعه در افغانستان) برای شماری از علاقه‌مندان ذکور دایر نمود.

این کارگاه با توزیع تصدیق‌نامه برای بیش از ۲۰ تن از علاقه‌مندان پایان یافت.

مسوولان، هدف از برگزاری این برنامه را ارتقای ظرفیت نسل نو افغانستان دانسته و می‌گویند، امیدواریم که از طریق این برنامه‌ها بتوانیم نسل آگاه را به جامعه تقدیم کنیم.

محمد رفیق شهیر، رییس شورای متخصصان هرات بیان می‌دارد، این کارگاه توسعه از آن دسته مفاهیمی است که جامعه نیاز به درک عمیق از آن دارد و هدف شورای متخصصان نیز انتقال تخصص و آگاهی عاری از برخورد سلیقه‌ای برای توسعه جامعه است‌.

عبدالرحمن کریمی استاد دانشگاه که مسوولیت تدریس این کارگاه آموزشی را به دوش داشت بیان کرد که افغانستان در طول دهه‌های گذشته فرصت‌های خوبی برای حرکت به سوی توسعه داشت، اما متاسفانه که به صورت باید و شاید از آن استفاده نشد.

کریمی افزود، استفاده از فرصت‌های توسعه در کشور نیاز به آگاهی درست و تخصصی دارد که برگزاری این برنامه‌های آگاهی‌دهی عمیق و درست می‌‌تواند به رسیدن به توسعه و استفاده درست از آن کمک کند.
با این حال، شماری از اشتراک کننده‌گان این برنامه‌ای آموزشی می‌گویند، جامعه ما برای استفاده درست از فرصت‌های توسعه نیاز به آگاهی درست دارد.

حسام‌الدین رسولی گفت: هدف من به عنوان یک اشتراک‌کننده در این کارگاه این است که راه‌های را بیاموزیم که رسیدن به توسعه را برای ما آسان سازد.
محمد طارق هروی یکی دیگر از اشتراک‌کننده‌گان این کارگاه آموزشی بیان می‌دارد، برگزاری این برنامه‌های از این دست آگاهی تخصصی جامعه در ابعاد مختلف بلند برده و جامعه را به توسعه سوق دهد.

در این کارگاه در مورد موضوعاتی مانند: افغانستان و نو سازی، چارچوب مفهومی توسعه، ابعاد توسعه، فرصت فراروی توسعه در افغانستان، چالش و موانع توسعه در افغانستان و چشم انداز توسعه در افغانستان بحث شد.

گفتنی است که شورای متخصصان هرات از مدت ۲۰ سال به این سو در عرصه‌ی آگاهی رسانه و اکمال پژوهش‌های علمی فعالیت دارد.

به اشتراک بگذارید