پرش به محتوا

کارگاهی تحت نام شناسایی دولت و حکومت از دیدگاه حقوق بین‌الملل برگزار شد

شورای متخصصان هرات کارگاه دو روزه‌ای تحت عنوان (شناسایی دولت و حکومت از دیدگاه حقوق بین‌الملل) را در مقر شورا دایر کرد.
این کارگاه برای بیش از 40 تن از علاقه‌مندان ذکور برگزار گردید.

مسوولان شورای متخصصان هرات هدف از برگزاری این کارگاه را بلند بردن ظرفیت دانشجویان و اشتراک‌ کننده‌گان در مورد شناسایی حکومت از دیدگاه حقوق بین‌الملل می‌دانند.

محمد رفیق شهیر، رییس این شورا تاکید کرد که امید است، این‌گونه برنامه‌ها به ارتقای ظرفیت نسل جوان بینجامد.

از سوی هم، اشتراک‌کننده‌‌گان این برنامه با آنکه از برگزاری این‌گونه برنامه‌ها ابراز خرسندی می‌کنند می‌گویند خواهان دوام برگزاری این گونه برنامه‌ها برای نسل جوان هستند.

از سوی هم عبدالرحمن کریمی که مسوولیت تدریس این کارگاه آموزشی را بدوش داشت بیان می‌دارد، ضرورت این برنامه در شرایط فعلی این است که اشتراک کننده‌ها در مورد شرایط و معیارهای شناسائی بین المللی حکومت ها مطابق به معیارها و قوانین بین‌المللی معلومات جامع حاصل نموده و تلاش نمایند تا اقدامات لازم را جهت راهنمائی مقامات حکومتی به منظور برداشتن گام های مؤثر در حصول شناسائی بین المللی بردارند.

او می‌افزاید، از سوی دیگر این برنامه می تواند معلومات حقوقی و سیاسی اشتراک کننده ها را در مورد مفاهیمی چون: دولت، حکومت، تفاوت ها میان دولت و حکومت و شناسائی بین المللی بالا ببرد.

قابل ذکر است که در این کارگاه در مورد موضوعاتی چون: مفهوم شناسایی از دیدگاه حقوق بین‌الملل، شرایط شناسایی دولت ها، اصول حاکم بر شناسایی دولت، نظریات و اشکال شناسایی دولت ها، شرایط شناسایی حکومت‌ها از دیدگاه حقوق بین‌الملل، دیدگاه ها در مورد شناسایی حکومت‌ها، انواع شناسایی و آثار شناسایی بین‌الملل بحث شد.

به اشتراک بگذارید