پرش به محتوا

کارگاهی تحت نام ” آشفتگی ذهنی; دلیل کاهش انگیزه ی کارکنان و اثر بخشی سازمان ها” برگزار شد

کارگاهی تحت نام “آشفتگی ذهنی; دلیل کاهش انگیزه ی کارکنان و اثر بخشی سازمان ها” با توزیع تصدیق‌نامه در شورای متخصصان هرات پایان یافت.

مسوولان، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را بلند بردن سطح معلومات کارمندان و مدیران و ایجاد انگیزه در شرایط کنونی در کشور می‌دانند.

محمد رفیق شهیر، رییس شورای هرات بیان می‌دارد، شرایط فعلی و سقوط نظام باعث شده است که شماری در کارمندان در سازمان‌ها انگیزه‌ای برای کار کردن نداشته باشند و این عدم داشتن انگیزه رسیدن به اهداف سازمان را دچار اشکال می‌کند.

آقای شهیر افزود، شورای متخصصان هرات این کارگاه آموزشی را برگزار کرده است تا بلکه کارمندان نهادها راه‌کارهای ایجاد انگیزه فراگرفته و از آن استفاده کنند.

با این حال، شماری از اشتراک‌کننده‌گان این کارگاه آموزشی بیان می‌دارند که آنان انگیزه‌ای کاری شان در فعالیت‌های سازمانی طی مدت این چند ماه از دست داده بودند و برگزاری این کارگاه برای شان کمک می‌کند که راه‌حل‌های را برای این مشکل پیدا کنند.

فریما شیرزاد، از اشتراک‌کننده‌گان این کارگاه آموزشی می‌گوید”: این گارگاه برای ما آموخت که چگونه در وضعیت فعلی انگیزه خود را بازیابی کنیم. و تلاش کنیم‌ که کار در سازمان همراه با انگیزه باشد”.

سوسن عثمانی از دیگر اشتراک‌کننده‌گان این کارگاه ابراز می‌کند، دختران در حال حاضر بیشتر نیازمند ارتباط و آموزش هستند و چنین برنامه‌های در کنار آموزش می‌تواند حضور زنان را ور جامعه تثبیت کند.

با این حال، نذیر احمد سدید ماستر مدیریت تجارت که مسوولیت تدریس این کارگاه آموزشی را به عهده داشت گفت: راه‌کارهای زیادی برای ایجاد انگیزه کارمندان وجود دارد، اما در شرایط کنونی، بهترین اقدام برای ایجاد انگیزه، امنیت شغلی و امتیاز برای کارمندان است.

آقای سدید افزود، مدیران سازمان‌های فعلی در افغانستان نیاز دارند که برنامه‌های آگاهی‌دهی این چنینی برای شان برگزار شود.

قابل ذکر است که در این کارگاه در مورو این موضوعات بحث شد: عوامل ایجاد آشفتگی ذهنی در بین کارکنان سازمان ها، انگیزه و نقش عوامل کاهش آن بر رفتار کارکنان، چگونه کارکنان با انگیزه می توانند اثر بخشی سازمان ها را بالا ببرند؟ و راه کارهای افزایش انگیزه در بین کارکنان.

به اشتراک بگذارید