پرش به محتوا

کارگاهی تحت نام(تقویت مهارت تصمیم‌گیری در زندگی روزمره) برای دختران در هرات دایر شد

این کارگاه امروز پنج‌شنبه،۲۷عقرب با توزیع تصدیق‌نامه برای ۲۰ تن از اشتراک‌کننده‌گان پایان یافت.

برگزار کننده‌گان این کارگاه آموزشی بیان می‌کنند که تصمیم‌گیری در چنین شرایط نیاز اساسی در جامعه فعلی است، به همین دلیل است این برنامه‌ی آموزشی را برگزار کردیم.

محمد رفیق شهیر؛ رییس شورای متخصصان هرات گفت، شورای متخصصان این کارگاه را برای ایجاد ارتباطات بین دختران و بلند بردن مهارت‌های تصمیم‌گیری برگزار کرده است.

آقای شهیر افزود، دختران منتظر برنامه‌های آینده آموزشی نهاد ما باشند.

از سوی هم، اشتراک‌کننده‌گان این کارگاه آموزشی می‌گویند، تصمیم‌گیری موضوعی است که کمتر در مورد در مکتب و یا حتی در دانشگاه در مورد آن معلومات داده می‌شود، بنابراین برگزاری این برنامه‌ها می‌تواند جوانان را از سردرگمی رها سازد.

فریما وامق می‌گوید:« برگزاری این کارگاه‌ها می‌تواند که دختران را نسبت به آینده امیدوار سازد و به آنان انگیزه بدهد که بعد از این نیز در اجتماع فعالیت داشته باشند».

سحر جامی از اشتراک‌‌کننده‌گان این برنامه گفت: هدف من از حضور در این برنامه آموزشی، یادگیری مهارت‌های تصمیم‌گیری و استفاده‌ی آن در مراحل مختلف زندگی است.

محمد فرید فایض استاد پوهنتون/دانشگاه که مسوولیت این کارگاه آموزشی را به عهده داشت، بیان کرد که جوانان و نوجوانان افرادی هستند که بیشترین ضرورت به آگاهی داشتن از مهارت‌های تصمیم‌گیری دارند و وجود این چنین برنامه‌ها به ویژه برای دختران باعث می‌شود که تصمیم درستی برای آینده بگیرد.

این روان‌شناس ابراز کرد، این برنامه‌ها در کنار آموزش می‌تواند که به لحاظ ارتباطی نیز تاثیر خوبی روی اشتراک‌‌کننده‌گان داشته باشد.

در این کارگاه در مورد این موضوعات بحث شد: تعریف تصمیم گیری، مراحل تصمیم گیری، جریانات شناختی فریبنده موثر در تصمیم گیری، مدل‌های مناسب تصمیم‌گیری و روش تقویت مهارت تصمیم‌گیری.

قابل ذکر است که شورای متخصصان هرات در آینده نیز برای دختران، برنامه‌های آموزشی برگزار خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید