پرش به محتوا

شوراي متخصصان هرات كارگاهی را تحت عنوان (چگونگی طراحی چارچوب پژوهش) دایر کرد

این کارگاه امروز سه شنبه، ۲۵ عقرب با توزیع تصدیق‌نامه برای نزدیک به ۲۰ تن از اشتراک کننده گان دختر پایان یافت.

برگزار کننده گان، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را بلند بردن ظرفیت دانشجویان دختر دانسته و می‌گویند، پس از این نیز برنامه‌های آموزشی شورای متخصصان هرات برای دختران ادامه خواهد داشت.

محمد رفیق شهیر، رییس شورای متخصصان هرات بیان داشت که برگزاری این کارگاه‌ها می‌تواند بیان‌گر شروع فعالیت‌های علمی- آموزشی برای دختران باشد و زین پس نیز کارگاه‌های آموزشی ما برای دختران در محیط سالم برگزار خواهیم کرد.

با این حال اشتراک کننده گان این کارگاه آموزشی با ابراز خرسندی از برگزاری دوره‌های آموزشی در شورای متخصصان هرات، از دیگر نهادهای آموزشی نیز می‌خواهند که در راستای آموزش دختران بکوشند.

گلثوم عثمانی، از اشتراک‌کننده‌گان این برنامه‌ی آموزشی می‌گوید:”بعد از تحولات اخیر در کشور فکر نمی کردم که بار دیگر دختران بتوانند بیرون شوند از خانه و دوره‌های آموزشی فرا بگیرند.”

وجیه شمس، از اشتراک‌کننده‌گان دیگر ابراز می‌دارد، این‌گونه برنامه‌ها، باعث افزایش ظرفیت‌سازی در بخش ارتباطات می شود و خوب است که نهادهای دیگر نیز در راستای برگزاری برنامه‌های آموزشی برای دختران بکوشند.

از سوی هم، سمیه رحیم زاده استاد دانشگاه که مسوولیت تدریس این کارگاه آموزشی را به عهده داشت گفت: شرایط حاضر طوری است که نهادها به ویژه نهادهای اجتماعی و مدنی است که برای دختران و زنان دوره آموزشی برگزار کند، چون برنامه‌ها در کنار آموزش، زمینه‌ای ارتباط بین زنان را نیز فراهم می‌کند.

در این کارگاه درمورد این موضوعات بحث شد:مفهوم شناسی، طراحی مسئله، شناخت ابعاد مسئله، انواع مسئله، چگونگی پاسخ به مسئله بر اساس دو رویکرد، چارچوب نظری و روش تحلیل داده ها بر اساس نوعیت پژوهش و ارائه تئوری.

گفتنی است که این کارگاه فقط برای دختران برگزار شده و شورای متخصصان بعد از این نیز کارگاه‌های آموزشی را برای دختران برگزار خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید