پرش به محتوا

برگزاری کارگاه (افسردگی و راهکارهای درمانی آن) از سوی شورای متخصصان هرات

شورای متخصصان هرات به سلسله کارگاه‌های قبلی خود این بار، کارگاهی را تحت نام(افسردگی و راهکارهای درمانی آن) برای شماری از زنان در هرات برگزار کرد.

این کارگاه با توزیع تصدیق‌نامه برای 50 تن از زنان پایان یافت.

مسوولان برگزار کننده، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را بلند بردن ظرفیت آگاهی زنان در مورد افسردگی و راه‌کارهای جلوگیری از آن می‌دانند.

معیدالحق موحدی از اعضای شورای متخصصان هرات بیان می‌کند، شورای متخصصان هرات با توجه به درک شرایط فعلی در جامعه این کارگاه را برگزار کرده است و امید است که این کارگاه بتواند راه‌کارهای مناسب را برای برخورد افسردگی بیان کرده و برای اشتراکننده‌گان سازنده باشد.

آقای موحدی بیان داشت که نهاد شورای متخصصان قصد دارد که پس از این نیز کارگاه‌های از این دست نیز برگزار کند.

از سوی هم، شماری از اشتراک‌ کننده‌گان این کارگاه آموزشی در حالیکه از برگزاری این کارگاه آموزشی استقبال می‌کنند، خواهان دوام اینگونه برنامه ها از سوی نهادهای ملی وبین‌المللی هستند.

سونا بارکزی از اشتراک‌کننده گان این برنامه بیان می‌دارد: از نظر من در جامعه افغانستان برگزاری این برنامه ضروری است به ویژه برای زنان که به دلیل تحولات اخیر صدمات بسیار روانی دیده اند.
وی افزود، این کارگاه در کنار بحث‌های آموزشی باعث قوی شدن ارتباطات میان زنان نیز می شود.
لیوثا نظری از دیگر اشتراک‌کننده‌گان این کارگاه می‌‍‌گوید که بحث افسردگی از موضوعاتی است که به نظر من مردم کمتر آگاهی در مورد آن دارند و حتی مراجعه به روان‌شناس را یک نوع تابو می‌دانند، بنابر این برگزاری این چنین برنامه‌ها می‌تواند که آگاهی افراد جامعه را بلند برده و در راستای حل مشکلات آنان را کمک کند.

با این حال، داکتر وحید نورزاد که مسوولیت تدریس این کارگاه آموزشی را به دوش داشت تاکید می‌کند که زنان بیشتر از مردان تحت فشارهای روانی قرار دارند و این باعث تاثیر گذاشتن روی دیگر اعضای خانواده و بلند رفتن خشونت می‌شود.

راه حل این مشکلات برگزاری کارگاه‌های از این دست و مراجعه به روانشناس است.

قابل ذکر است که در این کارگاه در مورد این موضوعات: افسردگی چیست؟ خانم ها بیشتر مصاب به افسردگی میشوند یا آقایان؟ تاثیرات مخرب افسردگی بالای اطفال چیست؟ پیامد های افسردگی چیست؟ و همه ساله چقدر افراد دچار این اختلال میگردند؟ بحث شد.

به اشتراک بگذارید