پرش به محتوا

برگزاری کارگاهی تحت نام «توسعه فرهنگی و نقش آن در همبستگی و انسجام اجتماعی در افغانستان»

شورای متخصصان هرات کارگاه دو روزه ای را تحت عنوان (توسعه فرهنگی و نقش آن در همبستگی و انسجام اجتماعی در افغانستان) را در مقر شورا دایر نمود.

این کارگاه امروز پنج شنبه ۱۶ سنبله با توزیع تصدیق نامه به اشتراک کنندگان خاتمه یافت.

این کارگاه توسط عبدالرحمن کریمی، استاد پوهنتون / دانشگاه برای بیش از 20 تن از جوانان دانشجو دایر گردید.

شورای متخصصان هرات همواره در تلاش بوده که برای بلند بردن سطح آگاهی و ظرفیت سازی جوانان برنامه های مختلف را در عرصه های گوناگون دایر کند. برای دست یابی به این هدف اش امروز این برنامه را برای شماری از جوانان برگزار نمود.

محمد رفیق شهیر رئیس شورای متخصصان هرات می گوید:« هدف ما این است که ظرفیت علمی جوانان کشور خود را بالا ببریم. تا با دانش و تخصص بهتر در جهت همبستگی اجتماعی تلاش کنند.»

آقای شهیر در ادامه ی صحبت های خود از دوامداری این کارگاه صحبت کرده گفت:« ما تلاش می کنیم از تمام امکانات استفاده کرده تا بتوانیم ظرفیت سازی کنیم.»

باید گفت که کارگاه های برگزار شده از سوی شورای متخصصان هرات مورد استقبال شماری از جوانان قرار گرفته طوری که این جوانان خواهان برگزاری هر چه بیشتر این برنامه های آموزشی هستند.

در همین حال عبدالرحمن کریمی که مسولیت تدریس این کارگاه در مدت دو روز به دوش داشت می گوید:« توسعه فرهنگی و انسجام اجتماعی از مؤلفه ها و ضروریات مهم جوامع انسانی محسوب می شود. این دو پدیده ارتباط نزدیکی نسبت به یکدیگر داشته و تلاش جوامع برای توسعه فرهنگی و همبستگی اجتماعی یک امر ضروری پنداشته می شود.»

وی در ادامه ی صحبت های خود در خصوص موثریت چنین برنامه ها گفت:«برگزاری این کارگاه برای جوانان می‌تواند فواید زیادی داشته باشد. این کارگاه باعث افزایش آگاهی، ارتقای مهارت‌های ارتباطی و تعاملی، تشویق به مشارکت و مسئولیت‌پذیری، ارتقای همبستگی و انسجام اجتماعی، الهام‌بخشی و انگیزه‌بخشی برای جوانان می گردد.»

قابل یاد آور است که در این دو روز روی موضوعاتی چون مفهوم توسعه فرهنگی، مفهوم همبستگی و انسجام اجتماعی، رابطه توسعه فرهنگی و انسجام اجتماعی، نقش توسعه فرهنگی در انسجام اجتماعی، میزان توسعه یافتگی افغانستان، توسعه یافتگی فرهنگی در افغانستان، توسعه فرهنگی و انسجام اجتماعی در افغانستان و نتیجه گیری بحث شد.

به اشتراک بگذارید