پرش به محتوا

برگزاری کارگاهی تحت عنوان ” نقش کمک های خارجی در انکشاف اقتصادی افغانستان”

شورای متخصصان هرات به سلسله کارگاهای قبلی خود، این بار کارگاهی را تحت نام ” نقش کمک های خارجی در انکشاف اقتصادی افغانستان” در مقر شورا برگزار کرد.

این کارگاه دو رزوه امروز (24 حوت) با توزیع تصدیق نامه به بیش از 15 تن از بخش ذکور پایان یافت.

مسئولان شورای متخصصان هرات می گویند آنها این کارگاه را به هدف آگاهی مردم از اهمیت کمک های خارجی و نقش آن در انکشاف افتصادی کشور برگزار کردند.

از سویی هم شماری از اشتراک کنندگان با استقبال از این برنامه می گویند که برگزاری چنین برنامه ها یک نیاز است و مردم از این طریق می توانند که از پروسه کمک دهی به کشور آگاه شوند.

امیر حسین مجیدی یک تن از اشتراک کنندگان می گوید: با برگزاری چنین برنامه ها مردم از روند کمک و این که کمک ها در انکشاف کدام بخش استفاده می شود آگاه می شوند.

وی می گوید “به جای این که به مردم مواد غذایی کمک شود خوب است که دولت پول کمک شده را برای کار آفرینی به مردم استفاده کند.”

در همین حال نذیر احمد سدید استاد پوهنتون/ دانشگاه که در مدت این دو روز مسولیت تدریس این کارگاه را بدوش داشت می گوید: کمک های خارجی می تواند که یک فرصت و همزمان یک چالش برای مردم باشد.

وی می گوید که آنها در این برنامه، تلاش کردند که چالش ها و فرصت ها را شناسایی کنند. و در مورد چگونگی استفاده این کمک ها که منجر به انکشاف اقتصادی کشور شود بحث کردند.

قابل یادآوری است که در این مدت دو روز، روی موضوعاتی چون انواع کمک های خارجی، چگونگی تاثیر گذاری کمک های خارجی بر اقتصاد افغانستان طی چند سال اخیر، چقدر مردم از کمک های خارجی بهره مند شده اند؟، داوم کمک های خارجی چی تاثیری بر اقتصاد مردم افعانستان خواهد داشت؟ بحث شد.

به اشتراک بگذارید