پرش به محتوا

کارگاه آموزشی: ” نقش برنامه‌های فرهنگی در ترویج دموکراسی” برگزار شد

کارگاه آموزشی دو روزه‌ای تحت نام «نقش برنامه‌های فرهنگی در ترویج دموکراسی» با توزیع تصدیق‌نامه برای بیش از 30 تن از دانشجویان و علاقه‌مندان این موضوع از سوی شورای متخصصان هرات پایان یافت.

این کارگاه برای دو روز در شورای متخصصان هرات دایر گردید.

مسوولان برگزار کننده، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را بلند بردن ظرفیت و آگاهی دانشجویان در مورد نقش برنامه‌های فرهنگی در ترویج دموکراسی دانسته و می‌گویند که در این کارگاه تغییرات اجتماعی، تغییرات فرهنگی، فرهنگ سیاسی، سیاست فرهنگی و توسعه سیاسی به گونه‌ای دقیق تدریس شد.

سید محمد فقیری،  استاد دانشگاه که مسوولیت تدریس این کارگاه آموزشی را به عهده داشت گفت قبل از اینکه دموکراسی در یک کشور تطبیق شود، باید بسترهای فرهنگی آن ساخته شود. که متأسفانه در افغانستان روی این بسترها کار صورت نگرفته است و این نیاز به آموزش درست دارد.

آقای فقیری ابراز می‌دارد که دولت، نهادهای جامعه مدنی و دانشگاه‌ها در برنامه‌های کوتاه مدت و دراز مدت روی این موضوع فعالیت و اطلاع‌رسانی کنند.

در همین حال شماری از دانشجویان می‌گویند، اشتراک در این کارگاه‌ها دید‌شان را به موضوعات مختلف باز کرده و باعث می‌شود که بیشتر مطالعه کنند.

شکریه رسولی یکی از اشتراک کننده‌‌گان این برنامه بيان می‌دارد، ” برگزاری این کارگاه می‌تواند که ما را با موضوعات مختلف آشنا و ما را ترغیب کند که در مورد این موضوعات بیشتر مطالعه کنیم.”

شکریه اضافه کرد، نهادهای اجتماعی باید بکوشند که به گونه‌ای بی‌طرف در مورد موضوعات مختلف برای مردم آموزش دهند.

رحیم قربانی یکی دیگر از اشتراک کننده‌ای این برنامه گفت که این کارگاه‌ها علاوه بر آموختن موضوعات گوناگون ارتباطات ما نیز قوی می‌شود.

قابل ذکر است که شورای متخصصان هرات همواره کارگاه‌های آموزشی و علمی را با موضوعات مختلف برگزار می‌نماید.

به اشتراک بگذارید