پرش به محتوا

گرامی داشت از یکصدودومین سالگرد فعالیت روزنامه اتفاق اسلام در هرات

آقای اسلام جار علاوه می کند که وجود انترنت و فضای مجازی سطح مطالعه را نسبت به گذشته کاهش داده است.

والی هرات می افزاید که در جزئی ترین موضوعات، کتاب ها نوشته شده است اما فرهنگ کتابخوانی مردم کاهش یافته و به کتابها مراجعه نمی کنند. وی از مردم خواست تا کتاب خوانی را فرهنگ سازی نموده و به مطالعه روی آورند.

با این حال فرید احمد ایوبی آمر اطلاعات ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید که تلاش دارند تا سطح تیراژ چاپ روزنامه را افزایش دهند.

آقای ایوبی می گوید که پلان افزایش تیراژ و بلند بردن کیفیت چاپ به شکل رنگه را روی دست داشته و در آینده ها چاپ این روزنامه را به ولسوالی ها نیز گسترش خواهند داد.

او از تمامی نویسندگان و قلم بدستان خواست تا با ارسال مطالب به روزنامه اتفاق اسلام همکاری نموده و در قسمت پرمحتوا شدن روزنامه، سهم بگیرند.

از سوی دیگر فایق هروی مدیر روزنامه اتفاق اسلام می گوید که از زمان تاسیس روزنامه تاکنون این روزنامه توقف نداشته و با فعالیت بیش از یک قرن، افراد نخبه و شخصیت های علمی در آن کار نموده اند.

مدیر روزنامه بیان می کند که تلاش ها به خاطر بلندبردن تیراژ و کیفیت چاپی روزنامه و رنگه شدن آن جریان دارد.

او در قسمت محتوای مطالب روزنامه می افزاید که اکنون، محتوای روزنامه شامل اخبار روزانه اداره های محلی هرات که توسط آژانس باختر تهیه می شود، اخبار کشور و مهمترین های خارجی، اعلانات، مطالب مختلف اجتماعی و فرهنگی با توجه به موضوعات مرتبط روز، تحلیل، تبصره، موضوعات عرفانی و ادبی، شعر و مواردی از این قبیل می باشند.

 گفتنی است که روزنامه اتفاق اسلام که ارگان نشراتی ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات است، در اول سنبله سال 1299 توسط عبدالله  قانع هروی در هرات تاسیس شد و از آن زمان تاکنون که بیش از یک قرن می گذرد، در هرات فعالیت دارد.

به اشتراک بگذارید