پرش به محتوا

کارگاه‌ آموزشی دو روزه‌ در شورای متخصصان هرات پایان یافت

کارگاه‌ آموزشی تحت نام «چگونه در مصاحبه‌ی کاری موفق شویم؟» که روز گذشته (سه‌شنبه، ۱ جوزا) به مدت دو روز، در شورای متخصصان هرات برگزار شد، امروز با اهدای تصدیق‌نامه به اشتراک‌کنندگان، این کارگاه پایان یافت.

در این سمینار، پیرامون موضوعات چگونه در مصاحبه‌ی کاری موفق شویم؟، نکات مثبت و تأثیرگذار در مصاحبه‌ی کاری، سوالات رایج در مصاحبه‌ی کاری، راه‌کارها و چالش‌ها هنگام مصاحبه‌ی کاری و دیگر موضوعات بحث و گفت‌وگو شد.

برگزار کنندگان این کارگاه‌، هدف از برگزاری این کارگاه آگاهی‌دهی و جهت دادن به مسیر هدف‌های نوجوانان و جوانان عنوان می‌کنند.

محمدرفیق شهیر، رئیس شورای متخصصان هرات و برگزار کننده‌ی این کارگاه آموزشی، تأکید کرده می‌گوید که یکی از چالش‌های اساسی جوانان، در زمینه‌ی کاریابی است که شمار بسیاری از جوانان نیاز اساسی به کار دارند و با برگزاری چنین گارگاهی، ظرفیت جوانان نیز بالا می‌رود.

او می‌افزاید: «به این شرایط، یکی از دغدغه‌ی مهم جوانان ما در بخش شغل و کار است. ما و شما می‌بینیم که جوانان زیادی بخاطر کار به کشورهای همسایه مهاجرت می‌کنند و کارگری می‌کنند. در این شرایط نباید ما جوانان را تنها بگذاریم، باید از آن‌ها حمایت کنیم و برگزاری همین سمینارها است که روشنی به راه جوانان می‌اندازد تا که آن‌ها مسیر خودشان را پیدا کنند».

از طرفی هم، مسعود بهره، مدرس این کارگاه آموزشی می‌افزاید که این سمینار با استقبال گرم شمار بسیاری از جوانان روبه‌رو شده است.

او تأکید کرده تصریح می‌کند که آموزش و بالا بردن ظرفیت جوانان یکی از نیازهای اساسی جامعه‌ی کنونی ما است.

در همین حال، اشتراک‌کنندگان این کارگاه، ضمن ابراز خرسندی بیان می‌کنند که برگزاری چنین کارگاه‌هایی نقش ارزنده‌یی در جهت مسیر شغلی آنان خواهد داشت.

محمد شاهین، یک تن از اشتراک‌کنندگان این کارگاه آموزشی چنین می‌گوید: «خیلی وقت بود که سمینارها به‌خصوص برای جوانان برگزار نشده بود، این سمینارها می‌تواند نقش مهمی برای ما داشته باشد. امروزه اکثر ما جوانان بی‌کار هستیم، با آگاهی‌دهی و معلومات همین سمینارها می‌توانیم بهتر و آگاهانه به سمت آینده گام برداریم».

آنان بر اهمیت برگزاری چنین کارگاه‌هایی تأکید کرده و خواهان برگزاری بیش‌تر چنین سمینارهایی اند.

محمداکبر محبی، یک تن دیگر از اشتراک کنندگان این کارگاه می‌افزاید: «خوب است این سمینارها، اگر بیش‌تر هم گرفته شود بسیار خوب خواهد شد. من خودم در این دو روز موضوعات مهم و مفیدی یاد گرفتم».

گفتنی است که شورای متخصصان هرات از آغاز فعالیت‌اش تاکنون، سمینارهای بسیاری به‌ویژه برای دختران و پسران با در نظرداشت موضوعات مفید و براساس نیاز جوانان جهت آگاهی‌دهی برگزار کرده است که با استقبال گرم شمار بسیاری از جوانان روبه‌رو شده‌ است.

به اشتراک بگذارید