پرش به محتوا

کارزار پولیو در هرات آغاز شد

پنج‌مین دور کارزار تطبیق واکسین ضد فلج کودکان یا پولیو در سال ۲۰۲۴ میلادی، روز (دوشنبه، ۱۸ سرطان) در هرات آغاز شد.

همایون فیضی، مسئول بخش اطفال صحت عامه‌ی هرات، می‌گوید که در این کارزار چهار روزه که امروز به گونۀ رسمی در هرات آغاز شد، قرار است ۳۹۱ هزار ۸۰۸ کودک زیر پنج‌سال در مرکز و ولسوالی انجیل و شیندند این ولایت، واکسین ضد پولیو دریافت کنند.

آقای فیضی می‌گوید: «در این دور کمپاین، تارگیت عمومی ما در حدود ۳۹۱ هزار و ۸۰۸ کودک هستند که باید واکسین شوند، کمپاین به مدت چهار روز در سطح شهر و ولسوالی شیندند و انجیل ادامه دارد».

در همین حال، حیات‌الله مهاجر فراهی، معاون والی هرات می‌گوید که در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت زمینه‌ی تطبیق واکسین پولیو برای کارکنان این بخش فراهم است و مسئولان حکومتی در بخش تطبیق این واکسین اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

«زمینه برای تطبیق واکسین پولیو در مرکز و تمام قریه‌ها و ولسوالی‌های دوردست هرات برای این تیم صحی فراهم شده است و از لحاظ امنیتی مشکلی نداریم، کارکنان این تیم می‌توانند کارشان را شروع کنند».

از سویی هم، شماری از باشندگان هرات، از مسئولان مربوطه خواهان آگاهی‌دهی به مردم در بارۀ اهمیت این واکسین در ولسوالی‌ها، به‌ویژه در روستاهای دوردست این ولایت هستند.

 احمدسهیل یک تن از باشندگان هرات می‌گوید:

«پروگرام واکسین پولیو یک پروگرام بسیار مهمی است، من جداً از تمام خانواده‌ها تقاضا می‌کنم که در این پروسه با مسئولین صحی همکار باشند، تا در ولایت هرات شاهد ثبت این واقعه نباشیم».

سودابه، یک تن دیگر از باشندگان این ولایت، چنین می‌گوید:

«پولیو یک مریضی است که تداوی ندارد، اگر پیش‌گیری نکنیم، تداوی ندارد. به همین خاطر همه‌ی خانواده‌ها باید مسئولیت‌پذیر باشند و غفلت نکنند. بعضی از فامیل‌ها که [کارکنان واکسین پولیو] به خانه‌های‌شان می‌روند یا می‌گویند که طفل ما خواب است یا مهمان داریم و هزار بهانه می‌آورند. نمی‌فهمند که چقدر این واکسین پولیو برای اطفال مفید است».

مسئولان صحی در هرات می‌گویند که در جریان سال میلادی گذشته تا کنون در این ولایت هیچ رویداد مثبت پولیو، ثبت نشده است.

 این دور کارزار پولیو در حالی در هرات تطبیق می‌شود که در دور قبلی این کارزار، به تعداد ۷۵۰ هزار و ۵۱۳ کودک زیر پنج‌ سال در این ولایت واکسین ضد فلج کودکان یا پولیو دریافت کرده اند.

گزارش‌گر: کبرا سالاری

به اشتراک بگذارید