پرش به محتوا

چهار عضو یک خانواده در پی فروریختن سقف خانه‌‌ی‌شان در هرات جان باختند

بارش شدید باران در روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۲ حوت) هرچند باعث ابراز خرسندی شماری از کشاورزان و دام‌داران در این ولایت شد، اما شمار زیادی از خانه‌ها در نتیجه‌ی بارش باران آسیب دیده و تخریب شده‌ است.

در این میان، در منطقه‌ی خیرآباد هرات نیز در نتیجه‌ی فروریختن سقف یک خانه، چهار تن کشته شدند.

دو عضو باقی‌مانده‌ از این خانواده که توانانی صحبت کردن را نداشتند، از شاهدان عینی این رویداد خواستم تا این روایت‌غم‌انگیز را بیان کنند.

محمدنبی یک تن از باشندگان این منطقه و شاهد عینی این رویداد می‌گوید که این رویداد روز گذشته ساعت یازده اتفاق افتاد، وی که در خانه‌اش در حال استراحت بود، با فریاد همسایگان از خانه‌اش بیرون شده بود.

محمدنبی تصریح می‌کند: «دیروز ساعت یازده‌ی روز بود در خانه بودم که یک بار صدای چیغ و فریاد شنیدم، با عجله بیرون شدم، دیدم سقف خانه‌ی همسایه‌ی ما فروریخته بود. صحنه‌ی بسیار دردناکی بود، تمام بچه‌ها زیر خاک بودند تا آن‌ها را از زیر خاک بیرون کردیم، مردند. کسی زنده نمانده بود.»

براساس گفته‌ی باشندگان این منطقه، محمد ابراهیم (نام مستعار) سه پسر و یک دختر داشت. خودش که بیرون از خانه بود، در نتیجه‌ی ریزش سقف خانه، دو پسر، دختر و همسرش جان باختند.

در همین حال، نسیمه ابراهیمی یک تن از باشندگان منطقه‌ی خیرآباد می‌افزاید که خانم ابراهیم حامله بود و دختر ۱۹ ساله‌اش، همراه با پسر ۸ ساله و پسر دیگر ۱۳ ساله‌اش جان باختند.

ابراهیمی علاوه می‌کند که خانه‌ی ابراهیم به دلیل زلزله آسیب دیده بود و اکنون با بارش شدید باران، تخریب شد.

او می‌افزاید: «این‌ غریب‌ها هیچ چیزی نداشتند، خانه‌ی‌شان به زلزله درز کرده بود، ولی از بی‌پولی و ناداری مجبور بودند که داخل همان خانه شب و روز خود را سپری کنند. شوهرش همرای یک پسرش نبود، وقتی آن‌ها بیامدند تا مردم جمع شدند، وقت مرده بودند.»

از سویی هم باشندگان این منطقه از مسئولان حکومت سرپرست خواهان همکاری و حمایت از ابراهیم و خانواده‌هایی که خانه‌های‌شان در پی بارش باران آسیب دیده‌اند، هستند.

گفتنی است که در گوشه و کنار هرات شمار زیادی از خانه‌ها که در نتیجه‌ی وقوع زمین‌لرزه در ماه‌های پسین این ولایت، آسیب دیده بودند، روز گذشته در اثر بارش شدید باران تخریب شده و تعدادی مجبور به ترک خانه‌های‌شان شدند.

گزارش‌گر: کبرا سالاری

به اشتراک بگذارید