پرش به محتوا

نمایش‌گاه کتاب، از سوی یک دختر در هرات برگزار شد

نمایش‌گاه دوروزه‌، زیر نام «کتاب یار مهربان»، امروز (چهارشنبه، ۲۳ جوزا) از سوی یک دختر به مناسبت روز مادر در این ولایت برگزار شد.

فاطمه مهمان‌دوست، برگزار کننده‌ی این نمایش‌گاه در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار روز می‌گوید که برگزاری چنین نمایش‌گاه‌هایی نقش ارزنده‌یی بر روح و روان دختران در شرایط فعلی دارد.

او می‌افزاید: «جامعه‌‌ی ما نیازمند ترویج فرهنگ مطالعه است و باید حتما با برگزاری چنین انجمن‌های کتاب‌خوانی و نمایش‌گاه‌ها، مردم را به خصوص قشر بانوان را به سوی کتاب‌خوانی سوق بدهیم».

در همین حال، شماری از بازدیدکنندگان این نمایش‌گاه، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نمایش‌گاه می‌گویند که اکنون ۵۰ فیصد از دختران نسبت به مطالعه به دلیل آینده‌ی نامعلوم، انگیزه‌ی‌شان کم‌تر شده است.

فروغ و زهرا دو تن از بازدیدکنندگان این نمایش‌گاه، می‌گویند:

«بسیار احساس خوبی دارم، چون فعلا دخترها بیکار هستند و این کتاب‌های انگیزشی باعث می‌شود که آن‌ها تغییر کنند. حالا فعلا زیاد ندارند، از ۱۰۰ درصد، ۵۰ درصد اشتیاق دارند که بیایند و درس بخوانند».

«برگزار کردن نمایش‌گاه به‌خصوص کتاب، برای دخترها بسیار خوب است، چون یک فرهنگ کتاب‌خوانی به راه انداخته می‌شود، بین دختران که بیایند و ببینند، کتاب بخوانند و استفاده کنند، چون فعلا کارهای فرهنگی برای خانم‌ها کم‌تر است اگر این چیزها بیش‌تر باشد، خیلی بهتر است».

در سوی دیگر این نمایش‌گاه، شبنم یک تن دیگر از اشتراک‌کنندگان این نمایش‌گاه‌ست که سه سال قبل، از رشته‌ی اقتصاد فارغ‌التحصیل شده است، او از مسئولان حکومتی خواست‌هایی دارد.

شبنم می‌‌افزاید: «ما ضرورت داریم مکتب‌ها باز شود، زمینه‌ی کار برای‌شان مهیا شود، تا پیشرفت کنند. فقط با این‌ها [نمایش‌گاه‌ها] پیشرفت و ترقی نمی‌شود».

گفتنی است که در این نمایش‌گاه بیش از ۴۰۰ جلد کتاب در بخش‌های مختلف مانند ادبیات، تاریخ، هنر و انگیزشی به نمایش‌ گذاشته شده است.

گزارش‌گر: کبرا سالاری

به اشتراک بگذارید