پرش به محتوا

نشستی در هرات برای مبارزه با خشونت برگزار شد

نشستی در هرات  تحت نام” به خشونت نه بگوییم؛ تا ملودی سبز زیستن و همدیگر پذیری رسالت ما باشد” به ابتکار موسسه ” اوسا” در هرات برگزار شد.

در این نشست زنان، رییس شورای متخصصان هرات و شماری از شخصیت‌های برجسته در هرات حضور داشتند.

مسوولان این برنامه، هدف از راه‌اندازی این برنامه را آگاهی دهی برای مبارزه با خشونت در جامعه می‌دانند.

فرشته یعقوبی، رییس موسسه اوسا در هرات بیان می‌کند، این برنامه به مناسب از 25 نوامبر روز جهانی منع خشونت، برگزار شده تا در جامعه همدیگر پذیری نهادینه کنیم و من باور دارم این نه گفتن به خشونت بیشتر از راه گفتگو تحقق خواهد یافت.

از سوی هم، محمد رفیق شهیر رییس شورای متخصصان هرات که در این برنامه سخنرانی کرد گفت: خشونت در برابر زن‌ها در افغانستان از امروز و دیروز نیست. در نظام پیشین به گونه‌ی باید آن به زنان توجه نشد، اما امیدواریم که امارت اسلامی با درک شرایط فعلی جامعه، زنان را حمایت نماید تا بتوانند در جهت رشد جامعه سهم داشته و از استقلال فردی برخوردار باشند.

رییس شورای متخصصان هرات همچنان ابراز امیدواری کرد که بزودی دروازه‌های مکاتب بروی دختران باز شود.

شماری از اشتراک‌کننده‌گان برنامه نیز برگزاری این برنامه‌های را برای آگاهی دهی در مورد خشونت و تاثیر روی کاهش این پدیده را مثبت ارزیابی می‌کنند .

مسعوده کرخی نماینده مردم در نظام پیشین در صحبت با  ماهنامه تخصص ابراز کرد که  دایر شدن این برنامه‌ها در شرایط فعلی می‌تواند روزنه‌ی امیدی برای آینده باشد.

کرخی اضافه کرد، مردم جامعه به ویژه زنان می ‌تواند با اتحاد و یکپارچه‌گی می‌توانند که صدای عدالت‌خواهی خود را بلند کنند و جامعه را به طرف توسعه سوق دهند.

به اشتراک بگذارید