پرش به محتوا

نخستین عملیات‌خانه‌ی قلب باز در هرات، گشایش یافت

برای نخستین بار، عملیات‌خانه‌ی قلب باز، امروز (پنج‌شنبه، ۲۰ ثور) در شفاخانه‌ی قلب هرات، این ولایت گشایش یافت.

عبدالخالق منیب، مسئول مرکز عملیات‌خانه‌ی قلب باز، تاکید کرده می‌‌گوید که تاکنون در حوزه‌ی غرب کشور، چنین عملیات‌خانه‌ای وجود نداشت، اما اکنون برای نخستین بار در هرات این مرکز درمانی قلب، گشایش یافت.

او در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار روز می‌گوید: «تیمی که عملیات‌های قلب باز را انجام می‌دهند به مدیریت و سرپرستی، یک تن از داکتران کابل است که در آن‌جا هم کار می‌کنند و ان‌شاءالله در آینده‌ی نزدیک ما از خود هرات هم یک یا دو داکتر هستند که آن‌ها را باخود داریم».

در همین حال، مسئولان صحی این ولایت، گشایش این عملیات‌خانه را به فال نیک گرفته می‌گویند که بیماران قلبی این ولایت و ولایت‌های هم‌جوار هرات‌، دیگر نیازی نیست که به خارج از کشور جهت تداوی و عملیات قلب بروند.

 در سوی دیگر، محمدرفیق شهیر، رئیس شورای متخصصان هرات، گشایش عملیات‌خانه‌ی قلب باز، در این ولایت را اقدام نیک دانسته می‌افزاید که با ایجاد این مرکز درمانی، سهولت‌های بسیاری برای بیماران قلبی این ولایت فراهم می‌شود.

عبدالحق تیموریان، یک تن از بیمارانی هشت ماه‌ است از بیماری قلبی رنج می‌برد، اکنون با ایجاد این مرکز، ابراز خرسندی می‌کند.

او می‌گوید: «من هشت ماه می‌شود که مریض هستم‌، قرار بود بروم خارج از کشور راه دیگری نداشتم‌ باز خوب شد همین جا که آمدم گفتند عملیات می‌کنند و این بخش فعال شده است. خدا را شکر عمل من بخیر گذشت حالا حالم خیلی بهتر است».

براساس گفته‌ی شماری از پزشکان این مرکز، برخی از بیماران قلبی در مسیر راه، به خارج از کشور جهت تداوی، جان‌شان را از دست می‌دهند؛ اما با ایجاد این مرکز درمانی قلب، سهولت‌های بسیاری برای بیماران قلبی فراهم شده است.

به اشتراک بگذارید