پرش به محتوا

مهربانو، سفره‌ی برای بانوان

مهربانو نام رستوران و آشپزخانه‌ی است که به تازگی توسط بانوان آغاز به فعالیت کرده است.

در این رستوران که مخصوص بانوان است پنج زن به شمول یک مرد مصروف به کار هستند.

نسرین رضایی یکی از این زنان که بخش مدیریت این رستوران را دارد می‌گوید که پنج خانم با سرمایه‌گذاری اندک کار خود را آغار کردند و فعلاً از کار خود راضی هستند.

خانم رضایی می‌گوید:” ما سه ماه قبل با سرمایه‌گذاری سی هزار افغانی کار خود را به گونه کوچک آغاز کردیم. حتی برای پیشبرد کار خود از امکاناتی که خودمان در خانه داشتیم استفاده کردیم. من خودم برخی از لوازم آشپزخانه را از خانه خود آوردم تا که بتوانیم از امکانات اندک و قابل دسترس خود بهترین استفاده کنیم.”

وی هدف از راه اندازی این رستوران را کار آفرینی برای خانم‌ها عنوان کرده می‌گوید با این کار خود می‌خواهند که برای خانم‌های دیگر انگیزه کار کردن را بوجود بیآورند.

خانم رضایی راه اندازی چندین شعبات دیگر در نقاط مختلف شهر را از اهداف بلند خود عنوان کرده می‌گوید:” در حال حاضر خانم‌های زیادی هستند که به کار نیاز دارند ما با گسترش دادن کار خود می‌خواهیم که یک کمک برای خانم‌های که نیاز به کار دارند باشیم.”

خورشت قورمه، مانتو، آشک، بولانی، سمبوسه، قابلی، سبزی، کباب، پلو و کیچیری لیست مینوی این رستوران است.

در همین حال شماری از مشتریان با ابراز خرسندی می‌گویند ایجاد چنین رستوران‌ها برای خانم‌ها یکی از نیازهای جامعه است.

فرشته صالحی یکی از مشتریان می‌گوید: زنان زیادی همه روزه برای خرید به بازار می‌روند ایجاد چنین جای که مخصوص بانوان باشد یک نیاز است.

وی می‌گوید: برای رفع خستگی و غذا خوردن نیاز است که به یک مکان راحت برویم. از زمانی که این رستوران افتتاح شده است من برای رفع خستگی و غذا خوردن به این جا میآیم چون یک محیط کاملاً زنانه است و احساس راحتی می‌کنم.”

قابل ذکر است که این رستوران در کنار این که یک مکان برای صرف غذا مخصوص بانوان دارد همچنان سفارشات دیگر مردم را  نیز می‌پذیرد.

خانم رضایی مسوول این رستوران می‌گوید چون ورود مردها در رستوران ممنوع است آنها برای خدمت دهی به تمام اقشار جامعه یک پیک موتوری استخدام کردند تا از این طریق بتوانند به همه خدمت کنند.

این حانم‌ها از امارت اسلامی و نهادهای مدد رسان بین‌المللی می‌خواهند که از کار آنها حمایت شود.

باید گفت که بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی این اولین رستوران و آشپزخانه است که توسط بانوان ایجاد شده است.

فروزان فروغ خاوری

به اشتراک بگذارید