پرش به محتوا

صرافان هرات به محکومیت حمله هوایی امریکا دست به اعتراض زدند

صدها تن از باشندگان هرات به رهبری ریاست صرافان این ولایت در یک گردهمایی حملات هوایی امریکا در کشور را نقض قانون خوانده واز جامعه جهانی خواستند تا اجازه ندهند امریکا به خاک افغانستان مداخله نماید.

غلام محمد سهرابی رئیس صرافان هرات در این گردهمایی می گوید که این گردهمایی بگونه خود جوش به خاطر تقبیح حملات هوایی امریکا در این ولایت صورت گرفته است.

آقای سهرابی می گوید که شورای سرتاسری صرافان در کشور به حمایت از نظام امارت اسلامی وتقبیح حملات امریکای متجاوز امروز همزمان در تمامی ولایات گردهمایی دارند.

رئیس صرافان می گوید که امریکای متجاوز بارها در کشور ما تجاوز نموده و شکست خورده است و حالا نیز بدون دلیل در خاک کشور ما مداخله می کند.

با این حال قاری عبدالرشید عرفان حکیمی عالم دین در این گردهمایی می گوید که ملت افغانستان از سال های سال خواهان یک حکومت اسلامی بوده اند که امروز با آمدن امارت اسلامی این خواسته شان بر آورده شده است.

آقای عرفان می گوید که تا زمانیکه یک قطره خون در بدن مردم باشد به کسی اجازه نمیدهد تا به خاک شان مداخله کرده واهداف شوم شانرا پیدا کنند.

این عالم دین اضافه می کند که تعهد شکنی عرف دیرینه امریکایی ها است و آنان هیچ گاهی نمی گذارند تا مردم ما به آرامش زندگی کنند.

علی احمد اقبال حنیفی یکتن از صرافان در هرات می گوید حمله هوایی امریکا به کشور خلاف قانون بشری وسازمان ملل بوده واز سازمان ملل می خواهیم تا به امریکا اجازه مداخله در حاکمیت کشور ما ندهد.

با این حال اعتراض کننده گان از جامعه جهانی خواستند تا پول های منجمد شده افغانستان که توسط امریکا قید شده آزاد کنند تا مردم از وضعیت کنونی نجات یابند.

باشندگان هرات در این اعتراض تاکید می کنند که نباید پول های منجمد شده را به موضوعات سیاسی ربط داده و باید آزاد کنند.

اعتراض کننده گان با شعار از نظام خود حمایت می کنیم همچنان در اخیر قطعنامه ی را نیز ایراد کردند.
از سوی هم مولانا نعیم الحق حقانی رئییس اطلاعات وفرهنگ هرات می گوید که مردم ما حق دارد تا صدای خود را در مقابل ظلم امریکا بکشند وتا صدای شان به جامعه جهانی برسد وامریکا از حملات خود دست بکشد.
اعلان حمایت از نظام امارت اسلامی، جلوگیری از حملات امریکا توسط سازمان ملل، آزاد سازی پولهای منجمد شده وغیره موضوعاتی بود که در قطعنامه توسط رئیس صرافان هرات بیان شد.

گفتنی است که همزمان با این شورای سرتاسری صرافان در کشور به هدف تقبیح حملات امریکا وحمایت از نظام امارت اسلامی اعتراض های به راه انداختند.

به اشتراک بگذارید