پرش به محتوا

شمار قربانیان کشتی غرق شده در ایتالیا، افزایش یافت

منابع رسمی حکومت ایتالیا بیان داشته اند که شمار قربانیان یک کشتی غرق شده، در سواحل آن کشور به شصت ودو تن رسیده است.


این کشتی که دوروز قبل ، در سواحل ایتالیا با یک صخره تصام کرد و واژگون شد٬حامل پناه‌جویان غیر قانونی بود.


خبرگزاری رویترز ، گزارش داده است که از میان این شصت ودو تن، چهارده تن آنان را کودکان تشکیل می‌دهد.


به نقل از آژانس باختر؛ بیشترین سرنشینان این کشتی شهروندان افغانستان٬ ایران وپاکستان بودند که به رهنمای یک قاچاقچی اهل ترکیه٬ سواحل آن کشور را با کشتی چوبی غیر معیاری به قصد ایتالیا، ترک کرده بودند.


این کشتی حدود دوصد مسافر را حمل می کرد که بیشترین شان افغان بودند.


سرجیو دی داتو، هماهنگ‌کننده پروژه سازمان داکتران بدون مرز به رویترز گفته است: “ما با یک بازمانده ملاقات کردیم که همراه خواهرش از افغانستان به قصد اروپا خارج شده بود که خواهرش را در این حادثه از دست داده است.”


مقام‌های ایتالیایی گفته‌اند که هشتاد تن از این فاجعه جان سالم به در برده‌اند، اما گمان می‌رود که بین یک صدوهشتاد تا دوصد تن هنگام خروج از ترکیه سوار کشتی شده‌اند که نشان می‌دهد، ممکن است، تعداد زیادی از مسافران کشته یا مفقود شده باشند.


در گزارش آمده است که ده‌ها تابوت در یک سالون ورزشی در شهر همسایه کروتونه قبل از مراسم تشییع جنازه گذاشته شده‌اند؛ زیرا مردم محلی برای نشان دادن احترام خود گل و شمع را روی تابوت‌های آنان می‌گذارند.


 به گزارش آژانس باختر؛ سفارت افغانستان در ایتالیا، تا کنون رقم‌ مشخصی از قربانیان افغان در این رویداد ارایه نکرده است٬ مگر گفته شده است که از یک خانواده نُه نفری افغان تنها یک پسر بچه دوازده ساله جان سالم به در برده است.


این در حالی است که چندی قبل هژده افغان که قصد داشتند، در یک سفر غیر قانونی از طریق بلغاریا به اروپا غربی بروند در داخل یک کامیون باربری به دلیل نبود آکسیجن جان باختند، وزارت خارجه افغانستان تلاش دارد که اجساد قربانیان را به کشور انتقال دهد.

به اشتراک بگذارید