پرش به محتوا

شماری از زنان در هرات خواستار لغو تصمیم امارت اسلامی مبنی بر ممنوعیت زنان در نهادهای بین‌المللی هستند

شماری از زنان در هرات از مسوولان امارت اسلامی می‌خواهند که تصمیم شان مبنی بر ممنوعیت کار زنان در موسسات ملی و بین‌المللی را لغو کنند.

این زنان می‌گویند کار زنان در اجتماع باعث شگوفا شدن استعداد شان شده و به رشد جامعه بشری کمک می‌کند.

شکریه از زنانی است که تا چندی پیش در یکی از نهادهای بین‌المللی در هرات کار می‌کرد، اما خانه‌نشین شده است. او می‌گوید که ترسم این است که این تصمیم امارت اسلامی مدت زیادی را در بر بگیرد و من دیگر نتوانم به کار در بیرون از خان بپردازم.

او بیان می‌دارد که من 16 سال درس خواندم به امیدی روزی که بتوانم برای جامعه خود مصدر خدمت شوم و امید است که امارت اسلامی بزودی تصمیم  بگیرد که زنان بتوانند در محیط بیرون از خانه دوباره به فعالیت خود ادامه دهند.

معصومه از زنانی دیگری است که در این نهادها کار  می‌کرد. او بیان می‌کند که تنها فرد خانواده است که می‌تواند کار کند و درآمدی برای خانواده‌اش داشته باشد.

او در صحبت با اخبار روز از مسوولان امارت اسلامی خواهان این است که زنان را بگذارند تا کار کنند و استعداد شان را شگوفا سازند و برای جامعه و کشور خود خدمت کنند.

زینب می‌گوید:” از امارت اسلامی درخواست می‌کنم مانع کار زنان و دختران نشوند. چون اگر زنان در نهاد‌ها کار نکنند، روند توزیع کمک‌های بشردوستانه متوقف می‌شود و این نه به نفع مردم است و نه هم به نفع امارت اسلامی”.

چندی پیش وزارت اقتصاد امارت اسلامی با صدور حکم کار زنان در نهادهای بین‌المللی را به حالت تعلیق درآورد. این تصمیم امارت اسلامی واکنش‌های زیادی به دنبال داشت.

اخیراً گزارش‌های در رسانه‌ها به نشر رسیده که مارتین گریفیتس مسوول کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل گفته است، کمک‌های نقدی به افغانستان قطع شده است، اما بانک مرکزی این گزارش را رد کرده است و گفته که کمک‌های بشردوستانه به افغانستان ادامه دارد.

به اشتراک بگذارید