پرش به محتوا

زنان هرات در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله: “دستاوردهای ما نباید قربانی صلح شود”

شماری از زنان هرات در دیدار با داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه کشور از دولت خواستند، در گفتگوهای صلح جدی‌تر گام بردارد.این زنان می‌گویند، نباید دستاوردهای زنان و آزادی بیان قربانی صلح شود .

این زنان که روز( شنبه، 24 عقرب 1399) با رییس شورای عالی مصالحه دیدار کردند و بیان کردند، صلحی که از مردم افغانستان قربانی بگیرد، نمی خواهند.

سکینه حسینی؛ عضو شورای ولایتی هرات بیان کرد که دولت با توجه حملات  تروریستی اخیر در کشور نباید از نرمش در گفتکوهای صلح بین افغان‌ها کار بگیرد. حداقل باید این گفتگوها را به رسم اعتراض ترک کند.

از سوی هم، ثریا پاکزاد فعال حقوق زن در هرات گفت:” فقر در کشور عامل عمده و تأثیرگذار بر روی امنیت کشور است و اگر دولت در قسمت فقر زدایی تلاشی بیشتری انجام دهد، گروه‌های تروریستی نمی‌توانند از میان مردم افغانستان سربازگیری کنند.”

در همین حال، داکتر عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه کشور افزود، هیأت مذاکره کننده صلح دولت افغانستان تمام تلاش‌شان را برای به نتیجه رسیدن این گفتگوها انجام خواهند داد و اگر این گفتگوها برای رسیدن به صلح با عزت برای مردم افغانستان نتیجه نداد، باز آن وقت مردم افغانستان تصمیم خواهند گرفت.

عبدالله افزود، “کسی برای تسلیم شدن به آنجا نرفته است.”

عبداالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه برای شرکت در نهمین دور کنفرانس گفتگوهای امنیتی هرات به این ولایت سفر نمود و در حاشیه‌ای این کنفرانس با شماری از زنان نیز دیدار نمود.

به اشتراک بگذارید