پرش به محتوا

رونمایی از کتاب شورای متخصصان هرات

روز گذشته (شنبه، ۲۰ اسد) از اثری زیر نام “شورای متخصصان هرات” با حضور رئیس شورای متخصصان هرات، نویسندگان، فرهنگیان و بزرگان در ولایت هرات رونمایی شد.

این کتاب که به منظور معرفی فعالیت‌های سال‌های متمادی این شورا نگاشته شده است، فرهنگیان حاضر در این محفل ضمن تاکید بر نقش ارزنده‌ی این شورا، می‌گویند که این شورا به عنوان یک نهاد مهم و موثر در جامعه، نه تنها در ترویج ارزش‌های مدنی و اجتماعی موثر است، بلکه به‌عنوان یک فضای باز برای مشارکت شهروندان و فعالان اجتماعی نیز ساخته شده است.

آنان می‌افزایند که این اثر و این شورا می‌تواند رهنمای خوبی برای نسل‌های بعدی در اصلاح‌طلبی و فعالیت برنامه‌های حمایوی از جوانان باشد.

در همین حال، محمدرفیق شهیر، رئیس شورای متخصصان هرات، در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار روز تاکید کرده می‌گوید که این شورا، به‌عنوان یک جریان اصلاحی غیرسیاسی است.

رئیس شورای متخصصان هرات، هدف از نگاشتن این اثر را معرفی کارکردها و فعالان این حرکت مدنی عنوان کرده می‌افزاید تا اهل فکر و اصلاح را با این روند اصلاح‌طلب، پیش‌از‌پیش آشنا سازد و برگه‌ی رهنما باشد برای جریان‌های دیگری که از دل مردم برمی‌خیزد.

آقای شهیر تصریح می‌کند: “شورای متخصصان هرات، به عنوان، یک حرکت اصلاحی به خاطر پاسخ‌گو حاکمان کشور و رسیدن به نظم اجتماعی شگوفا  توأم با رشد اقتصادی_اجتماعی با هم‌فکری جمعی از دانش‌ آگاهان بوجود آمد و همواره تلاش‌های خویش را در راستای خدمت به مردم به گونه‌ی مستقلانه پیش برده است، چنان‌چه در عرصه‌ی سیاسی و مدنی در تاریخ معاصر هرات، جریان‌های سیاسی که قبل از سال ۱۳۵۷ فعالیت داشته اند.”

گفتنی است که این شورا، در سال ۱۳۸۰ شروع به فعالیت کرد و تاکنون در بخش‌های مختلف مانند، پژوهش، مجله، روزنامه، برگزاری پروگرام‌ها و برنامه‌های حمایتی از نوجوانان و جوانان در این ولایت همواره تلاش کرده است.

قابل ذکر است که شورای متخصصان هرات، با هم‌راهی مردم و متخصصان بومی این ولایت، با مرکزیت هرات با حاکمان سخن گفته است و راه‌حل‌های مناسبی را برای بهبود اوضاع اجتماعی و سیاسی کشور ارایه داده است.

گزارش‌گر: کبرا سالاری

به اشتراک بگذارید