پرش به محتوا

روند تزریق واکسن کرونا در هرات آغاز شد

روند تطبیق واکسن کرونا امروز(چهارشنبه، 6 حوت) در هرات آغاز شد.

مسوولان صحی در ولایت هرات می‌گویند که  12 هزار دوز واکسن کرونا به هرات آمده است که  در مرحله نخست  این تعداد واکسن  برای  6000 نفر در هرات تطبیق خواهد شد.

محمد آصف کبیر معاون صحت عامه ولایت هرات می‌گوید:” 12 هزار دوز واکسن کرونا شب گذشته به ولایت هرات رسیده و معافیت این واکسن برای افراد دریافت کننده بالای 90 درصد می‌باشد.”

آقای کبیر افزود، واکسن کرونا در سه دور در هرات تطبیق خواهد شد.

به گفته‌ی این مقام صحی هرات، در حدود یک و نیم ماه بعد  روند تطبیق این واکسن به صورت همگانی در هرات  آغاز خواهد شد.

  با این حال، توریالی طاهری عضو شورای ولایتی هرات خدمات کارمندان صحی را برای  مبارزه با گسترش ویروس کرونا ستایش کرد و ابراز امیددواری کرد که این واکسن با رعایت عدالت اجتماعی در هرات تطبیق شود.

طاهری بیان داشت، در تقسیمات حکومت مرکزی عدالت رعایت نشده، امید است که با توجه به نفوس ولایت هرات به این ولایت واکسن داده شود.

با این وجود، کارمندان صحی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند می‌گویند با آنکه در  دوران کرونا روزهای دشواری را سپری کردند، اما حالا با دریافت این واکسن خرسند هستند.

حامد جامی،  از  کامندان صحی است که  جز اولین دریافت‌کننده  این واکسن است وی بیان کرد، در دوران کرونا هرات،  شماری از کارمندان صحی خود را از دست و شماری دیگر از  کارمندان در حالت مایوسانه‌ی بسر می‌بردند و این جای خوشحالی  است که واکسن کرونا ساخته شده و کارمندان  صحی جز اولین دریافت کننده‌های این واکسن هستند.

گفتنی است که نخستین دور تطبیق  واکسن کرونا در افغانستان با حضور رییس جهمور و سفیر کشور هند دیروز (سه شنبه، 5 حوت) آغاز شد و وزارت صحت افغانستان 500 دوز واکسن کرونایی ساخت کشور هند به گونه‌ی کمک دریافت کرد و قرار است این تعداد واکسن به 250 هزار  نفر تطبیق شود.

گزارش‌گر: فریبا اکبری

به اشتراک بگذارید