پرش به محتوا

دیدار رئیس شورای متخصصان هرات از نمایشگاه عالیست افغانیست

محمد رفیق شهیر رئیس شورای متخصصان هرات در دیدار با شماری از بازرگانان در نمایشگاه ” عالیست افغانیست ” گفت جای امید است  بازرگانان در تلاش این هستند که محصولات داخلی کشور را به مردم معرفی کنند.

آقای شهیر در ادامه گفت “که برگزاری چنین نمایشگاه ها درکشور باعث رشد اقتصادی کشور گردیده و موجب می­گردد که محصولات داخلی کشور در بین مردم جا افتاده و مردم آگاهی حاصل می­کنند که کدام محصولات ساخت تجاران کشور مان است.”

آقای شهیر گفت وطیفه و رسالت ملی همه­ی مردم است که از چنین نمایشگاه­ها دیدن نمایند؛ حمایت مردم از چنین برنامه­ها باعث رشد تجارت کشور می­گردد.

در این نمایشگاه بیش از 170 تن از بازرگانان اعم از زنان و مردان محصولات خود را به نمایش گذاشتند.

این نمایشگاه 70 غرفه دارد که بازرگانان از نه ولایت کشور از جمله ولایت کابل، بدخشان، غور، غزنی، قندهار، هرات و کاپیسا در آن اشتراک نمودند.

در این نمایشگاه محصولات مختلف تولیدی از جمله بخش تکنالوژی، مخابراتی، صنایع دستی از جمله قالین، زیورآلات، گند افغانی، کفش، کیف، عسل، ترشی، کشمش،قروت و محصولات صنعتی دیگر به نمایش گذاشته شده است.

در همین حال شماری از بازرگانان با ابراز خرسندی از این نمایشگاه می­گویند برگزاری چنین نمایشگاه ها در رشد اقتصاد صنعتی نقش ارزنده­ی دارد.

اقای وردک یک تن از این بازرگانان می­گوید” این نمایشگاه ها فرصت این را به ما میدهد که محصول خود را به مردم معرفی کرده و رضایت آنان را به خود جلب کنیم، خدا را شکر در این مدت سه روز بازدید مردم زیاد بود و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.”

عبدالغفار صدیقی که عسل طبیعی را به نمایش گذاشته است می­گوید چنین برنامه ها برای بازاریابی محصولات وطنی مفید بوده و باعث جلب مشتری می­گردد.

شمار از بازدیدکنندگان می­گویند برگزاری چنین برنامه ها سهولت­های زیادی را برای مردم ایجاد می­کند.

صدیقه احراری یک تن از بازدیدکنندگان گفت” در کنار این که در این نمایشگاه­ها محصولات افغانی خود را می­شناسیم؛ همچنان یک سهولت برای بازدیدکنندگان ایجاد می­شود. چون در یک مکان اجناس مخلتف به فروش می­رسد پس برای کسانی که قصد خرید دارند، بسیار خوب است چون همه­ی اجناس را میتوان زیر یک سقف بدست آورد.

این نمایشگاه به مدت سه روز از پنج شنبه 11 جوزا الی شنبه 13 جوزا جریان دارد.

باید گفت که در این اواخر برای رشد و معرفی محصولات داخلی کشور نمایشگاه های زیادی برگزار می­شود؛ طوری که چندی قبل نیز به هدف رشد محصولات داخلی، نمایشگاهی تحت نام افغان لاجورد در هرات برگزار شد.

به اشتراک بگذارید