پرش به محتوا

خود کفایی بانوان دریچه ای برای فردای روشن

اتاق تجارت و صنایع زنان یک نمایشگاه دو روزه را برای شماری از زنان تجارت پیشه امروز یکشنبه ( 10 ثور) برگزار نمود.

در این نمایشگاه آثار و صنایع دستی بیش از 100 خانم به نمایش گذاشته، که بازدید آن مخصوص خانم ها است.

“خود کفایی بانوان دریچه ای برای فردای روشن” شعار این نمایشگاه است.

مسوولان اتاق های تجارت و صنایع هدف از برگزاری این برنامه را حمایت از تجارت زنان و بازاریابی برای محصولات بانوان عنوان می کنند.

ادیبا وزیری رئیس اتاق تجارت و صنایع زنان ضمن سپاس گذاری از حمایت امارت اسلامی می گوید” ما تلاش داریم که با برگزاری نمایشگاه ها و ایجاد بازارهای مخصوص بانوان برای خانم های که به تجارت علاقه دارند زمینه کار ایجاد کنیم.”

وی می گوید اتاق تجارت زنان با دو کشور ترکیه و ایران در ارتباط است و تلاش دارد که در سطح بزرگتر و بیرون از کشور به خانم ها بازاریابی کند.

به گفته خانم وزیری 450 خانم تجارت پیشه در اتاق های تجارت ثبت اند، که عملا مصروف تجارت هستند.

در این نمایشگاه محصولات و وسایل گوناگون چون لباس های تولیدی خانم ها، صنایع دستی، انواع تریشجات و شیرینی باب، لوازم آرایشی، زیور آلات و لوازم تزهینی به نمایشگاه گذاشته شده است.

فهیمه احمدی یک تن از این زنان تجارت پیشه با ابراز خرسندی از این برنامه می گوید برگزاری این نمایشگاه ها کمک بزرگی برای بازاریابی محصولات شان می کند.

وی که کریم های گیاهی تولید می کند می افزاید” از زمانی که به این نمایشگاه ها شرکت کرده ام توانسته ام که محصولات خود را به مردم معرفی کنم و مشتری جذب کنم.”

ملک زاده یکی دیگر از این خانم ها که بکس های سنتی را تولید می کند می گوید “برگزاری چنین نمایشگاه ها به خانم ها کمک می کند که خود را به جامعه ثابت بسازند و به مردم بفهمانند که زنان هم توانایی کار کردن را دارند.”

در همین حال شماری از زنان با استقبال از این نمایشگاه ها می گویند چنین برنامه باعث ایجاد انگیزه به سایر خانم های که کار نمی کنند، می شود.

مرجان یک تن از بازدید کننده گان می گوید” این برنامه ها چند فایده دارد اول این که به دلیل این که فروشندگان همه خانم ها هستند. کسانی که بازدید می کنند راحت هستند. فایده دیگر اش این است که باعث انگیزه و ایجاد اتفاق بین خانم ها می شود.”

وی از سایر خانم ها می خواهد که برای حمایت از زنان تجارت پیشه از این نمایشگاه دیدن نمایند.

قابل یادآوری است که این ششمین نمایشگاه است که در مدت یک سال از سوی اتاق تجارت و صنایع زنان برای خانم ها دایر می گردد.

باید گفت که این نمایشگاه برای دو روز در اتاق های تجارت و صنایع زنان واقع چوک گلها برگزار می شود.

فروزان فروغ خاوری

به اشتراک بگذارید