پرش به محتوا

جشنِ زیرنام «شکرانه هندوانه (تربوز) و خربوزه» در هرات برگزار شد

روز یک‌شنبه (۱۷ سرطان)، جشنِ زیر نام «جشن شکرانه هندوانه و خربوزه» در ریاست زراعت هرات برگزار شد.

این جشن به مدت یک روز است که با استقبال گرم شمار بسیاری از باشندگان این ولایت روبه‌رو شد.

بشیراحمد بهادری، رئیس اتاق محصولات زراعت و مالداری هرات، هدف از برگزاری این جشن را حمایت و پشتیبانی از محصولات داخلی این ولایت عنوان می‌کند.

رئیس اتاق زراعت و مالداری هرات می‌افزاید که پیش‌بینی می‌شود در سال روان حاصلات زراعتی به ویژه میوه‌ها تا ۳۰ درصد افزایش یابد.

آقای بهادری تصریح می‌کند: « به دلیل حمایت از محصولات زراعتی به تمامی هوتل‌ها و تالار‌های این ولایت گفته شده تا در مراسم‌های شان از میوه‌های داخلی استفاده کنند».

با این حال، شماری از کشاورزان این ولایت با اشتراک در این جشن می‌گویند که حاصلات‌شان در حالی افزایش یافته که بازار خوبی برای فروش فراورده‌های زراعتی‌شان ندارند.

آنان از مسئولان مربوطه خواهان ایجاد بازار مناسب و حمایت از کشاورزان هستند.

در همین حال، پیرمحمد حلیمی، رئیس زراعت، آبیاری و مالداری هرات، در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار روز می‌گوید که حاصلات تربوز و خربوزه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

آقای حلیمی می‌افزاید که آنان تلاش دارند تا با برگزاری چنین جشن‌هایی زمینه‌ی بازار خوب برای فروش فرآورده‌های زراعتی کشاورزان این ولایت پیدا کنند.

رئیس زراعت هرات تصریح می‌کند: «حاصلات هندوانه و خربوزه‌ی هرات به دلیل بارندگی‌های آخر ۱۵ درصد افزایش یافته است و ما کوشش می‌کنیم که برای کشاورزان خود زمینه باراز هم مساعد کنیم».

گفتنی است که سال گذشته به دلیل بارندگی کم، شمار بسیاری از کشاورزان این ولایت، خسارات هنگفت مالی دیده اند، اما امسال با وجود افزایش حاصلات زراعتی در این ولایت، نبود بازار مناسب یکی از چالش‌های اساسی فرا راه کشاورزان است.

گزارش‌گر: کبرا سالاری

به اشتراک بگذارید