پرش به محتوا

برگزاری نمایشگاه تولیدات داخلی زنان متشبث

تولیدات داخلی زنان متشبث هری زمین” نام نمایشگاه‌ی است که امروز از طرف اتاق‌های تجارت و صنایع زنان در هرات افتتاح شد.

این نمایشگاه سر از امروز به مدت پنج روز به روی خانم‌ها باز می‌باشد.

این نمایشگاه 45 غرفه دارد که بالای 50 خانم در آن مصروف خرید و فروش اجناس مختلف‌اند.

مسئولان اتاق‌های تجارت و صنایع زنان هدف از برگزاری این نمایشگاه را بازاریابی برای صنایع دستی خانم‌ها عنوان کردند.

بهنار سلجوقی معاون اتاق‌های تجارت و صنایع رنان در زون غرب می‌گوید” آنها در تلاش‌اند که در کنار بازاریابی برای خانم‌ها یک مکان مناسب دیگر را نیز برای خانم‌های تجارت پیشه مهیا سازند تا خانم‌ها بتوانند در آن مکان تجارت خود را آغاز کنند.

وی گفت در آینده‌های نزدیک قرار است که در مارکت پلادیوم ستنر یک مکان برای خانم‌های تجارت پیشه ایجاد شود.

در این نمایشگاه صنایع دستی خانم‌ها چون کیف، انواع جواهرات ساخته شده دست خانم‌ها، انواع مواد غذایی و ادویه جات و برخی اجناس تجارتی  چون لباس، کفش و لوازم آرایشی به نمایش گذاشته شده و به فروش می‌رسد.

در همین حال شماری از زنان متشبث با ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه‌ها خواهان برگزاری بیشتری، این برنامه‌ها برای خانم‌ها هستند.

فرزانه جامی یکی از زنان تجارت پیشه که صنایع دستی‌اش را در این نمایشگاه به فروش می‌رساند می‌گوید: برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث گسترش و پیشرفت تجارت زنان می‌گردد.

ژیلا حیدری یکی دیگر از این زنان تجارت پیشه می‌گوید: “ایجاد چنین برنامه‌ها باعث می‌شود که زنان در جامعه شناخته شده؛ و ثابت سازند که زنان نیز می‌توانند مانند مردان و دوشادوش مردان کار کنند.”

شماری از بازدید کنندگان می‌گویند ایجاد چنین مکان‌های مخصوص بانوان یکی از نیازهای اساسی جامعه است.

صالحه انوری یکی از بازدید کنندگان می‌گوید:” برگزاری این نمایشگاه‌ها برای خانم‌ها در این شرایط سخت یک انگیزه است تا زنان دیگر نیز از توانایی خود استفاده کنند و برای خود کفایی خود تلاش کنند.”

وی می‌گوید در کنار این، ایجاد چنین مکان‌ها باعث می‌شود که خانم‌ها در خرید راحت‌تر باشند.

خانم انوری می‌گوید:” زنان باید حامی یک دیگر باشند؛ و برای حمایت از کار این زنان، ما باید از این نمایشگاه دیدن کنیم و برای تشویق‌شان خرید کنیم.”

قابل یادآور است که چندی قبل نیز برای حمایت از صنایع دستی خانم‌ها نمایشگاهی در هرات از سوی اتاق‌های تجارت زنان برگزار گردید.

فروزان فروغ خاوری

به اشتراک بگذارید