پرش به محتوا

برگزاری بزم شعر به مناسبت میلاد النبی

محفل بزم شعر به مناسبت میلاد النبی ص  روز پنجشنبه با حضور داشت رییس اطلاعات و فرهنگ هرات، رییس شورای متخصصان هرات، شاعران، نویسندگان و فرهنگیان در ریاست اطلاعات وفرهنگ برگزار شد.

مولانا نعیم الحق حقانی رییس اطلاعات و فرهنگ برگزاری این برنامه ها را مهم خوانده و تاکید به برگزاری برنامه های بیشتر در این ماه نمود.

ٱقای حقانی در این برنامه بزم شعری می گوید که شاعران به خاطر صلح و امنیت همواره شعر سروده اند تا کشور به صلح دست یابد.

به گزارش آژانس باختر،  آقای حقانی بیان می کند که بعد از فتح امارت شاعران علاقه مند بیشتر به چاپ کتاب های شان شده و در یکسال کتاب های زیادی در این ولایت چاپ شده است.

رییس اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید که امارت اسلامی به شاعران و نویسندگان احترام خاص دارد و تلاش می کند تا مشکلات شانرا حل نموده و در ارایه سهولت به آنان کار کند.

در همین حال دکتور صلاح الدین جامی استاد پوهنتون در بخش ادبیات می گوید ادبیات فارسی جدا از ادبیات اسلام نیست.

جامی می گوید که سیما و توصیف پیامبر در اشعار بزرگان و شاعران نقش بسته است .

وی می گوید که پیام از طریق ادبیات بیشتر از دیگر موضوعات به دل می نشیند.

از سوی هم، داود منیر رییس انجمن ادبی هرات و برگزار کننده این برنامه گفته که ادبیات هنر است و شاعران و نویسندگان همواره از طریق این هنر سخنان شان را بیان می کنند.

وی از نقش ادبیات در ترویج ارزش ها سخن گفته و می افزاید که شاعران اعتقاد و باور شان را به زبان شعر می گویند.

از سوی دیگر برخی از شاعران در این محفل می گویند که تمام شاعران در وصف پیامبر خدا شعر سرودند و اشعار شان خالی از وصف پیامبر نیست.

گفتنی است که در انجمن ادبی هرات هر هفته بزم شعر برگزار و اشعار شاعران نقد و نظر می شود و این انجمن نیز در بخش چاپ ٱثار شاعران کمک می کند.

به اشتراک بگذارید