پرش به محتوا

افتتاح مسابقات جام متخصصان بسکتبال در هرات

مسابقاتی تحت نام جام متخصصان بسکتبال ولایت هرات با حمایت شورای متخصصان هرات افتتاح شد.

این دور مسابقات با اشتراک چهار تیم بسکتبال ولایت هرات برگزار می‌شود و در نخستین دیدار عصر روز (دوشنبه،29 جدی) تیم آریا و سرخ‌پوشان در جمنازیوم میرویس صادق به دیدار هم رفتند.

 حمایت‌کننده‌‌گان هدف از راه اندازی این دور مسابقات را تشویق جوانان به ورزش بسکتبال و ایجاد روحیه مثبت در بین مردم می‌دانند.

محمد رفیق شهیر؛ رییس شورای متخصصان هرات می‌گوید:” در شرایطی که دغدغه‌های اجتماعی و سیاسی مردم و جوانان ما را محاصره کرده است، برگزاری این مسابقات می‌تواند مردم و جوانان را حتی برای مدت کوتاهی از نگرانی دور سازد.

رییس شورای متخصصان ابراز داشت، امید است که این مسابقات بتواند انگیزه جوانان بسکتبالیست ما را برای اشتراک در مسابقات ملی و بین‌المللی بلند ببرد.

با این حال شماری از بازی‌کنان، از برگزاری این دور مسابقات استقبال کرده و خواهان تداوم حمایت شورای متخصصان و نهادهای دیگر از ورزش شدند.

سید امیری عضو تیم ملی بسکتبال افغانستان نیز از برگزاری این مسابقات  ابراز خرسندی کرد.

وی گفت: این دور مسابقات بین چهار تیم قوی بسکتبال ولایت هرات برگزاری می‌شود و طبیعی است که سطح آن بالا است.

او بیان می‌کند، متأسفانه در این اواخر هیچ نهادی از دوره‌های مسابقات ورزشی حمایت نکرده است و ما امیدواریم که این اقدام شورای متخصصان باعث حمایت دیگر نهادهای خصوصی و دولتی از ورزشکاران شود.

محمد نوروزی عضو تیم بسکتبال سرخ پوشان ولایت هرات می‌گوید:” برگزاری این مسابقات می‌تواند روحیه‌ی رقابت و مبارزه‌ طلبی در عرصه ورزش را بلند ببرد و از سوی ورزش آرامش می‌آفریند و ما امروز سخت نیازمند آرامش هستیم”.

احمد جاوید رسولی سرپرست تربیت بدنی هرات نیز از شورای متخصصان هرات برای برگزاری این دور مسابقات ابراز قدر‌دانی کرد و گفت: ریاست تربیت بدنی ولایت هرات آماده هر نوع همکاری با ورزشکاران است.

وی گفت: ما در تلاش این هستیم تا برای تیم‌های این رشته ورزشی حمایت کننده‌های مالی بیشتری پیدا کنیم، چون با حمایت از این رشته ورزشی دستآورد‌های ملی زیادی نصیب کشور می‌شود.

قابل ذکر است که در این دور مسابقات چهار تیم طی 3 روز با هم رقابت می‌کنند.

به اشتراک بگذارید