پرش به محتوا

استقبال شهروندان هرات از افزایش روند توزیع پاسپورت

شماری از شهروندان هرات از افزایش روند توزیع پاسپورت در این ولایت استقبال کرده، می‌‌گویند با افزایش روزانه توزیع پاسپورت آنها دیگر مجبور نیستند که ماه‌ها در انتظار گرفتن پاسپورت باشند.

این شهروندان بر این باور هستند که در شرایط کنونی داشتن پاسپورت برای همه‌ی مردم جامعه ضروری است.

منصور عظیمی که از مدت یک سال بدین سو می‌شود که برای گرفتن پاسپورت انتظار می‌کشد؛ می‌گوید” خودم شخصاً نیاز ضروری به پاسپورت ندارم اما چون وضعیت کشور نا معلوم است و وضعیت کار و بار هم، چندان خوب نیست. ضرور است که همه‌ی ما پاسپورت داشته باشیم که در صورت نیاز و در شرایط سخت از آن استفاده کنیم.”

منصور که در صف بایومتریک منتظر نوبت‌اش است با خرسندی می‌گوید قرار بود که چند وقت بعد نوبت‌اش برسد اما چون تعداد توزیع پاسپورت‌ها افزایش یافته، نوبت‌اش پیش افتاده است.

در همین حال یگانه وهاب‌زاده یکی دیگر از افرادی است که ماه‌ها می‌شود منتظر گرفتن پاسپورت است. وی می‌گوید” مدت دو سال‌ می‌شود که شوهرم برای کارکردن از راه قاچاق به ایران رفته است، چون من چندین طفل دارم نتوانستم که همراه‌اش بروم. یک سال می‌شود که منتطر گرفتن پاسپورت هستم که امروز خوشبختانه نوبتم رسیده است و منتظر بایومتریک شدن هستم.”

یگانه می‌گوید اگر روند توزیع پاسپورت‌ها افزایش پیدا نمی‌کرد شاید چند ماه دیگر نیز در انتظار رسیدن نوبت‌اش می‌بود.

به گفته‌ی این شهروندان افزایش روند توزیع پاسپورت توانسته که گره‌ای از مشکلات‌شان را باز کنند.

فیروز احمد یکی دیگر از این شهروندان می‌گوید:” برای کار کردن از راه قاچاق به ایران رفتم اما بعد از یک سال رد مرز شدم. از زمانی که به افغانستان آمدم برای گرفتن پاسپورت تلاش کردم که خوشبختانه امروز نوبتم رسیده است. برایم خیلی مهم است که دوباره به ایران بروم چون اینجا کار نیست اما به ایران کار می‌کردم‌، و درآمدم خیلی خوب بود.”

وی می‌گوید با گرفتن پاسپورت می‌تواند که با خیال راحت به ایران برود و کار کند.

این سخنان در حالیست که آمریت پاسپورت هرات چندی قبل اعلام کرد که روند توزیع پاسپورت از 150 جلد به 350 جلد روزانه افزایش یافته است.

به اساس گزارش‌های نشر شده از سوی دفتر مطبوعاتی پولیس هرات، آمر پاسپورت هرات می‌گوید که توزیع پاسپورت برای شهروندان به گونه دوامدار جریان دارد، و اطمینان می‌دهد که با آمدن امارت اسلامی فساد در این آمریت به صفر رسیده است و آنان تا کنون چندین فرد جعل کار و کمیشن کار را دستگیر و به پنجه قانون سپرده اند. فروزان فروغ خاوری

به اشتراک بگذارید