پرش به محتوا

از کتاب فعالیت ها و دستاورد های یک ساله وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان در هرات رونمایی شد

مراسم رونمایی کتاب فعالیت ها و دستاورد های یک ساله وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان، با حضور‌ داشت روسای ادارت دولتی، شخصیت های علمی و فرهنگی در سالون کنفرانس های پوهنتون غالب برگزار گردید.

به گزارش آژانس باختر این کتاب حاوی دستاوردها و فعالیت های یک ساله وزارت امور خارجه امارت اسلامی افغانستان می باشد که روز گذشته در هرات رونمایی گردید.

این کتاب از سوی مرکز مطالعات استراتیژیک وزارت امور خارجه کشور تألیف گردیده است و در آن تمامی سیاست های خارجی امارت اسلامی و عملکرد وزارت امور خارجه در آن گنحانیده شده است.

 در همین حال مولوی شیر احمد مهاجر رییس نماینده‌گی ارتباطات خارجه در هرات  بیان می‌دارد که ۴ قونسلگری در هرات فعالیت دارند و تلاش وزارت امور خارجه این است که با رعایت اصل بی طرفی با کشورها روابط برقررار کند.

اومی‌گوید که ارتباط ما کشورهای همسایه بسیار خوب است و تلاش داریم که مکشلات افغان‌ها را در این کشور حل بسازیم.

در این کتاب روی روابط دیپلماتیک با کشورهای ایران، پاکستان، ازبکستان، ترکمنستان، چین، ترکیه، قطر، امارات متحده عربی، مالیزیا، اندونیزیا، قزاقستان، ناروی، روسیه، هندوستان و سازمان همکاری های اسلامی (oic) بحث صورت گرفته است.

شایان ذکر است که در محفل رونمایی این کتاب دیپلوماتان بعضی کشور های منطقه مقیم هرات و مسوولان پوهنتون های شخصی نیز حضور داشتند.

به اشتراک بگذارید