پرش به محتوا

از روز جهانی عصای سفید در هرات تجلیل شد

از روز جهانی «عصای سفید» با اشتراک رییس اطلاعات و فرهنگ مسئولان و شماری از دانش آموزان مکتب مسلکی روشندلان هرات گرامیداشت به عمل آمد.

در این محفل مولانا نعیم الحق حقانی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید که امارت اسلامی افغانستان برای روشن‌دلان مانند سایر اقشار جامعه تمام امکانات را فراهم می‌کند.

به گزارش آژانس باختر، آقای حقانی تاکید کرد، رسیدگی به خواسته‌ها و ‌مشکلات معلولان در اولویت حکومت قرار دارد.

ٱقای حقانی علاوه می کند که معلولین بار دوش جامعه نیست باید با آنان برخورد خوب شود.

موصوف می گوید که با پول نی بلکه دل نابینایان و افراد معلولیت را با مهربانی باید بدست آوریم.

به نقل از این رسانه، رییس اطلاعات و فرهنگ” جنگ چهار دهه افراد زیادی را معلول ساخت و در حال حاضر هرگز ما نمی خواهیم در کشور جنگ باشد”.

با این همه مسوولان ریاست شهدا و معلولین می‌گویند، اداره آنان در تلاش فراهم کردن تمام امکانات هستند.

این رسانه نوشته عبدالباری آخندزاده، رئیس ریاست شهدا و معلولین هرات می گوید که اداره آنان در تلاش فراهم کردن برخی از امکانات برای معلولان است.

موصوف می گوید که در یک سال گذشته مبلغ ۲۶۷ میلیون افغانی را برای تمام شهدا و معلولین از سوی این اداره توزیع شده ‌است.

از سویی هم دانش‌آموزان مکتب مسلکی روشن‌دلان از کمبود مواد درسی و امکانات شکایت دارند.

آنان می گویند” لیسه مسلکی روشندلان هرات با مشکلات زیادی روبرو است،کمبود مواد درسی، استاد و تجهیزاتی که برای نابینایان در هنگام تدریس ضروری است، برای ما وجود ندارد”.

روشندلان اشتراک کننده در این محفل از حکومت و نهادهای کمک رسان که در راستای حمایت از معلولان فعالیت دارند می‌خواهند تا به مشکلات موجود در مکتب شان رسیدگی کنند.

 براساس آمار‌ اداره شهداء و معلولان در هرات، هم‌اکنون در این ولایت حدود ۱۸۶۶۴ معلول وجود دارد که ازین میان ۵۰۰ تن آنان روشن‌دلان هستند.

به اشتراک بگذارید