پرش به محتوا

وزیر زراعت: قصد داریم فرآورده‌های زراعتی هرات را بیشتر به خارج صادر کنیم

مولوی عطاالله عمری وزیر زراعت، آبیاری و مالداری طی سفری به ولایت هرات می گوید هدف از این سفر تقویت زراعت و مالداری این ولایت است.

آقای عمری گفته است که این وزارت پروگرام های طویل المدتی را برای تقویت زراعت و مالداری و همچنان ایجاد شغل برای جوانان را دارد و می خواهند تا از این طریق فرآورده‌های هرات مخصوصاً زعفران را به کشور های خارج صادر نمایند.

به گزارش آژانس باختر، وزیر زراعت و مالداری امارت اسلامی می گوید که آنان می کوشند تا چندین کمپلکس را برای محصولات هرات ایجاد نمایند.

آژانس باختر نوشته که از سوی هم مولوی پیرمحمد حلیمی رئیس اداره زراعت آبیاری و مالداری این ولایت می گوید که آنان در تلاش اند تا در این ولایت سردخانه های را نیز ایجاد نمایند تا دهاقین محصولات خویش را در آن ذخیره نمایند.

آقای حلیمی می افزاید که آنان در سال جاری بالغ بر 150 میلیون افغانی عواید داشته اند و همچنان در حدود 500 هزار جریب زمین را که در گذشته غصب شده بود به اثر سعی و تلاش کمیسیون مبارزه و جلوگیری از غصب زمین دوباره پس گرفته شده است.

با این حال دهقانان ولایت هرات خواستار توجه وزارت زراعت به این ولایت هستند.

عید محمد یک تن از دهقانان می گوید که آنان نیاز به تخم بذری اصلاح شده و همچنان کود کیمیاوی دارند و می خواهند تا برای حفظ و نگهداری محصولات زراعتی سردخانه های معیاری در این ولایت ایجاد شود.

قابل ذکر است که وزیر زراعت، آبیاری و مالداری بیان داشت که به فرمان امیر المومنین قرار است که از تمامی بند ها و آبگردان ها دیدار به عمل آمده و در صورت ضرورت آبگردان ها در سطح هرات ایجاد خواهد شد.

به اشتراک بگذارید