پرش به محتوا

والی هرات: امضای پیمان دوحه شروع یک فتح بود

مولانا نوراحمد اسلام‌جار والی هرات در حالی که مراسم تجلیل از دوسالگی پیمان دوحه  سخنرانی می‌کرد گفت که امضای پیمان دوحه شروع یک فتح بود.

 مقام  ولایت هرات با نشر خبرنامه‌ای در این مورد به نقل از والی هرات نوشته که امروز وطن ما در امنیت کامل و آزادی در پرتو ارزش های اسلامی و ملی به سر می برد و پیمان نشان داد که افغان‌ها نه تنها در میدان جنگ بلکی در میدان مذاکره نیز موفق اند.

به نقل از این مطلب، والی هرات با مخاطب قرار دادن شهروندان کشور، پیام اش را این گونه بیان کرد که از فتح بزرگ و دست‌آورد بزرگی که شنیده نمیشود که در فلان منطقه چند افغان جان باخته و جای تخریب شده، حمایت کنیم، وظیفه ای همه است به عنوان افغان ها، دیگر به دنبال خارجی ها نروید، بیایید در کشور خود و دست به دست هم داده، وطن را آزاد و آباد سازیم.

وی افزود که مذاکرات دوحه، بینش جهانی را نسبت به ابر قدرت ها تغییر داد و این که ابرقدرتی مثل آمریکا هیچ وقت چیزی بنام ترس و شکست را نمی پذیرد، تغییر کرد.

با این حال، مولانا نعیم الحق حقانی رییس اطلاعات و فرهنگ هرات درباره پیروزی مردم افغانستان گفت که همه مردم در گوشه و کنار کشور در برابر اشغال آمریکا، پا برهنه و شجاعانه دست به دست هم داده و در برابر آمریکا ایستادند و آن ابرقدرت را شکست دادند و هرات باستان در تمام پیروزی های سرنوشت ساز افغانستان، در طول تاریخ سهم فعال و بزرگی داشته است.

از سوی هم، مولوی عزیز الرحمن رئیس امر به معروف و نهی از منکر در سخنرانی خود در این برنامه گفت که افغان ها، هیچ وقت جنگ نخواسته و نخواهند خواست، جنگ و ناامنی های افغانستان همه بخاطر جنگ افروزی کشورهای خارج است که بر افغانستان حمله کرده و ارزش های مردم را زیر پا کردند.

 این مراسم با حضور مولانا نور احمد اسلام جار والی ولایت هرات، مولانا نعیم الحق حقانی رئیس اطلاعات و فرهنگ، مولوی حیات الله مهاجر فراهی شاروال هرات، مولوی عزیز الرحمن رئیس امر به معروف و نهی از منکر، مولوی محمد نور رحمانی امام و نائب خطیب مسجد جامع بزرگ هرات، کارمندان ادارات دولتی و اقشار مختلف در سالون استاد نور احمد کریمی ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات  برگزار شد

به اشتراک بگذارید