پرش به محتوا

نمایش‌گاه‌ صنایع دستی و هنری در ولایت هرات گشایش یافت

نمایش‌گاهی زیرنام نمایش‌گاه صنایع دستی و هنری، به مناسبت روز جهانی گردش‌گری؛ روز (یک‌شنبه، ۷ میزان) در ارگ (قلعه‌ی اختیارالدین) ولایت هرات، با پشتیبانی مالی دفتر تیکا گشایش یافت.

در این نمایش‌گاه، زنان و مردان در دو بخش جداگانه، محصولات و تولیدات داخلی‌شان را به مدت هفت روز، به نمایش می‌گذارند.

بهناز سلجوقی، مسئول اتاق تجارت و صنایع دستی زنان زون غرب، در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار روز، هدف از برگزاری این نمایش‌گاه را بازاریابی و ایجاد زمینه‌ی بازار مناسب فروش تولیدات داخلی عنوان می‌کند.

خانم سلجوقی می‌‌افزاید: «این نمایش‌گاه به مدت هفت روز از طرف دفتر محترم تیکا در ارگ هرات برگزار شده است که زنان از صنایع دستی‌شان گرفته تا بخش هنری، خیاطی و انواع مختلفی از تولیدات دست‌ساخته‌ی شان را به نمایش گذاشتند».

در سوی دیگر، مریم قتالی یک تن از نظارت‌کنندگان این نمایشگاه، در بخش بانوان تأکید کرده می‌گوید که برگزاری چنین نمایش‌گاه‌هایی نقش ارزنده‌ی در معرفی و فروش محصولات و تولیدات داخلی دارد.

او می‌گوید: «نمایش‌گاه‌ها نقش بسیار زیادی در بازاریابی برای محصولات زنان دارد. این یک گزینه‌ی بسیار خوب برای ایجاد بازار مناسب است».

این نمایش‌گاه که در دو بخش جداگانه برگزار شده است، اما در همین حال شماری از غرفه‌داران این نمایش‌گاه می‌گویند که اجازه ندادن مردان در این بخش، روی فروشات این غرفه‌داران تأثیر زیادی گذاشته است.

راضیه احراری، یک تن از غرفه‌داران این نمایش‌گاه می‌گوید: «اگر آقایان را اجازه می‌دادند که به نمایش‌گاه بیایند بسیار خوب بود، حالا فروشات ما بسیار کم است ما هم زحمت می‌کشیم تمام تولیدات و محصولات‌مان را می‌آوریم ولی فروشات کمی داریم نسبت به نمایش‌گاه‌های دوران جمهوریت».

در گوشه‌ی دیگر این نمایش‌گاه، ثریا ابراهیمی یک تن دیگر از غرفه‌داران می‌گوید هرچند باشندگان این ولایت از برگزاری این نمایش‌گاه استقبال گرمی کردند، اما حضور نداشتن نیمی از جامعه، نقش نمایش‌گاه‌ها در بازاریابی را کاسته است.

او می‌گوید:«نمایش‌گاه‌ها بسیار خوب است اما بیش‌تر خرید را مردها می‌کنند، زن‌ها بیش‌تر به خاطر دیدن می‌آیند. اگر مردها هم اجازه شرکت در بخش نمایش‌گاه زنان می‌داشتند، سطح فروشات و بازاریابی ما بسیار بالا می‌رفت»

گفتنی است که همه‌ساله نمایش‌گاهی به مناسبت روز جهانی گردش‌گری در قلعه‌ی اختیارالدین هرات برگزار می‌شود.

گزارش‌گر: کبرا سالاری

به اشتراک بگذارید