پرش به محتوا

معین عرضه و خدمات صحت‌عامه: هیچ‌گاه خدمات صحی را وارد جریانات سیاسی نمی‌کنیم

عبدالباری عمر معین عرضه خدمات صحی وزارت صحت عامه امارت اسلامی در یک نشست خبری در هرات گفت که هیچ‌گاه سیستم صحی وارد جریانات سیاسی نمی‌کنیم.

وی در این نشست که روز شنبه، ۲۷ قوس در هرات برگزار شد، بیان کرد که وزارت صحت عامه تلاش دارد که هرچه سریع‌تر در راستای ارتقای ساختار صحی در کشور گام‌های اساسی بردارد.

به گفته‌ی معین عرضه و خدمات وزارت صحت کشور،
هدف از سفر من به ولایت هرات بررسی کارکردهای ساختار صحت در این ولایت و ایجاد شفاخانه برای مناطق مورد ضرورت در این ولایت است.

با این حال، محمد آصف کبیر معاون صحت عامه هرات، یکی از مهم‌ترین علل عدم رشد نظام صحی را نبود امنیت عنوان کرد و افزود: رشد ویروس پولیو در کشور نیز به دلیل همین نبود امنیت بوده است، اما حالا بیشترین تلاش در قسمت راه اندازی کمپاین پولیو انجام شده است.

از سوی هم، محمد عارف جلالی سرطبیب شفاخانه حوزوی هرات بیان کرد که با آنکه مشکلات هنوز در شفاخانه‌های زون غرب وجود دارد، اما همزمان خدمات صحی نیز برای مردم ارائه می‌شود.

او گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ حدوداً ۱۸ فیصد خدمات صحی در سطح زون انجام شده است و از مدت پنج سال به این سوی این شفاخانه با نبود امکانات معالجوی، نبود بودجه کافی، نبود مواد ‌و تجهیزات طبی و ادویه روبروی است و روند ارایه خدمات صحی با وجود مشکلات ذکر شده همچنان ادامه دارد.

گفتنی است که درین سفر عمر با داکتران، متخصصین، کادر‌های طبی، کارمندان صحی، سکتور خصوصی و اهل رسانه‌ها در طی یک محفلی دیدن نموده است.

به اشتراک بگذارید