پرش به محتوا

سرور و شادی کودکان برای گرفتن لباس عیدی

صف‌هایی‌که در انتظار گرفتن لباس عیدی چشم‌انتظار اند. هیجان و شادی در چهره‌ی‌ این کودکان به وضوح نمایان است.

برای ۹۵۰ تن از کودکان منطقه‌ی درغره و برخی از مناطق زلزله‌‌زده‌ی هرات از سوی بنیادی، لباس عید و مواد غذایی توزیع شد.

نرگس هشت ساله، یک تن از کودکان این منطقه از این که لباس عیدی برای وی داده‌ اند، ابراز خرسندی کرده

می‌گوید که او و برادر شش ساله‌اش، حالا همانند دیگر کودکان، لباس عید دارند.

نرگس علاوه می‌کند: «من و برادرم برای هر دوی ما لباس دادند، مادرم گفته بودند که امسال لباس عید برای‌تان نمی‌خرم چون پول نداریم. پدر من هم وفات کرده و تنها من برادرم و مادرم هستیم، ولی حالا خوشحالم چون هر دوی ما لباس داریم.»

در همین حال‌، سمیه، یک تن دیگر از کودکانی این تجمع کوچک می‌گوید که مادرش صفاکار است و تلاش دارد تا از این طریق، نفقه‌ی سلما و دو خواهر دیگرش به‌دست آورد.

او می‌گوید که سال گذشته به دلیل فقر نتوانسته بود برای خودش لباس عید بخرد، اما حالا از این که لباس نو برای عید دارد، خرسند است.

سلما می‌افزاید: «به خانه ما سه خواهر همراه مادرم هستیم. مادر من به خانه مردم لباس می‌شوید و کار می‌کند تا خرج ما را پیدا کند، سال‌های دیگر که عید می‌آید زیاد خوشحال نبودم چون دیگر کودکان لباس جدید داشتن ولی من نداشتم، حالا خیلی خوشحال هستم.»

 از طرفی هم، فرید سلجوقی مسئول بنیاد داکتر عثمان نورزایی، از نهادهای مددرسان داخلی و خارجی، خواهان پشتیبانی از خانواده‌های نیازمند در این کشور است.

آقای سلجوقی می‌افزاید: «ما کمک‌های زیادی به‌خصوص به مناطق زلزله‌زده داشتیم و تلاش داریم تا با حمایت مالی افراد خیرخواه و کمک‌رسان، مناطق بیش‌تری را تحت پوشش قرار بدهیم و بیش‌تر کمک‌رسانی کنیم.»

قابل ذکر است که بنیاد یاد شده،‌ پیش از این نیز کمک‌های زیادی به افراد نیازمند در هرات و ولسوالی‌های این ولایت کرده است.

به اشتراک بگذارید