پرش به محتوا

تقدیر از ده شخصیت برتر معارف هرات

انجمن اجتماعی مکتب ساز در ولایت هرات از ده آموزگار برتر معارف هرات تقدیر کرد.

 این انجمن همچنان، برای یک هزار و پنجصد تن از دانش‌آموزان معارف کیف و کتاب و قلم توزیع کرد.

سعد خطیبی رییس این انجمن می‌گوید:” هدف ما از تقدیر شخصیت‌های برتر معارف، تشویق و حمایت از آموزگاران است و امیدواریم که فرهنگ حمایت از معارف در جامعه نهادینه شود.

آقای خطیبی ابراز داشت، این انجمن تا به حال پنج مکتب ساخته و سه مکتب هم در حال حاضر تحت کار است و این انجمن همه ساله برای دانش‌آموزان معارف کیف و کتابچه و قلم توزیع می‌کند.

با این حال برخی از آموزگاران در ولایت هرات می‌گویند که نیاز به حمایت‌های بیشتر مردم و دولت دارند.

شریفه فخری، معلم مکتب ابتدایی کلاب ولایت هرات بیان‌ می‌دارد،” من در مکتبی درس‌ می‌دهم که دانش‌آموزان به امکانات ابتدایی دسترسی ندارند و از سوی دیگر معاشی که دولت برای آموزگاران می‌دهد، برای  مصارف زندگی‌شان کافی نیست.”

وی از دولت می‌خواهد که در نخست به امنیت و در قدم بعدی امکانات بیشتری برای تدریس بهتر به مکاتب بدهد.

در همین حال، سید عبدالوحید زاهد قتالی با ابراز قدر‌دانی از انجمن اجتماعی مکتب ساز گفت که   دانش‌آموزان و آموزگاران ولسوالی‌ها با مشکلاتی بیشتری دست و پنجه نرم‌ می‌کنند و من از تاجران و انجمن‌های امداد رسانی مردمی می‌خواهم که به این اطفال و آموزگاران بیشتر توجه کنند.

با این حال، ذکریا رحیمی رییس اداره معارف هرات نیز تأکید کرد که تا مردم با معارف همکاری نداشته باشند، پروسه‌ی آموزش در کشور به مشکل روبرو خواهد شد.

رییس معارف هرات افزود، اداره معارف هرات، به دلیل نبود امکانات و بودجه کافی نمی‌تواند به طور آنچنانی به آموزگاران رسیدگی کند، روی همین دلیل کمک مردم و نهادهای امداد ‌رسان به معارف هرات نیاز مبرم است.

براساس گفته‌‎های رییس معارف هرات 320 هزار کودک در هرات به دلایل مختلف از رفتن به مکتب محروم‌اند و اداره معارف هرات به 5 هزار آموزگار نیاز دارد.

به اشتراک بگذارید