پرش به محتوا

تجلیل از سالروز استرداد استقلال افغانستان در هرات

از ۲۸ اسد ۱۰۴ مین سالروز استرداد استقلال کشور با حضور داشت والی هرات، معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور، تجلیل به عمل آمد.

به گزارش آژانس باختر؛ رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در محفل تجلیل از ۲۸ اسد گفت که افغانستان تنها کشوری است در جهان که افتخار شکست چندین ابر قدرت دنیا را تجربه کرده است.

وی بیان داشت که با شکست انگلیس به این کشور ادب دادیم که افغانستان را با کشور های دیگر مقایسه نکند.

رییس اطلاعات و فرهنگ هرات می گوید که جنگ، فرهنگ ما نیست.اما در حال حاضر کسانی هستند از بیرون می خواهند افغان ها را با خود شان به جنگ بیندازند.

در همین حال شیخ الحدیث مولانا نوراحمد اسلام جار والی هرات می گوید افعانستان در یک قرن سه ابر قدرت جهان را شکست داده است.

به اساس گزارش نشر شده از سوی آژانس باختر؛ والی هرات بیان داشت که جوانان باید برای کسب علوم عصری کار کنند و از این طریق جدید ترین اختراعات و سازندگی ها را ملت افغان داشته باشد.

از سویی هم مولوی حیات الله مهاجر معین نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور می گوید که هیچ کشور شرقی و غربی به جز خود ما افغانستان را آباد نمی کند.

موصوف از مردم خواست که در آبادی کشور با دولت همکار باشند.

با این حال بزرگان هرات هم در این مراسم، گفتند که استقلال کنونی به راحتی بدست نیامده است و باید دستاوردهای حکومت حفظ شود.

دیروز سرتاسر افغانستان گواه مراسمی برای جشن استقلال بود.

افغانستان، یکصد و چهار سال پیش ، به رهبری شاه امان الله خان غازی از بریتانیایی استقلالش را گرفت که به اصطلاح ،آفتاب در قلمروش غروب نمی کرد.

به اشتراک بگذارید