پرش به محتوا

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی خانم‌ها

یک نمایشگاه چهار روزه صنایع دستی خانم‌ها در هرات برگزار گردید.

این نمایشگاه به حمایت مؤسسه “ودان” در هرات برگزار شده است.

برگزار کنندگان این نمایشگاه هدف از برگزاری این برنامه را شناسایی و بازاریابی برای خانم‌ها عنوان می‌کنند.

در همین حال مسؤولین اتاق تجارت و صنایع زنان با استقبال از چنین برنامه‌ها، می‌گویند برگزاری چنین برنامه‌ها نقش بسزایی در پیشرفت خانم‌ها دارد.

 بهناز سلجوقی رئیس اتاق تجارت و صنایع زنان در زون غرب در صحبت با اخبار روز گفت: برگزاری همچو نمایشگاه‌ها می‌تواند در توانمند سازی زنان تجارت پیشه در هرات کمک بسزایی داشته باشد.

خانم سلجوقی در ادامه‌ی سخنان‌اش می‌افزاید که زمینه تجارت برای خانم‌ها در هرات فراهم بوده و تعداد زیادی از خانم‌ها هم اکنون سرگرم تجارت در این ولایت در بخش‌های مختلف می‌باشند.

از سویی هم خانم نسیمه هاشمی کارمند مؤسسه «ودان» می‌گوید در این نمایشگاه چهار روزه 120 خانم محصولات خویش را به هدف بازاریابی به نمایش گذاشته‌اند و هدف اصلی مساعد ساختن زمینه کاری برای خانم‌های بیجا شده و خانم‌های تجار می‌باشد.

در همین حال غرفه‌داران این نمایشگاه از برگزاری همچو نمایشگاه‌ها ابراز خرسندی داشته و می‌گویند همچو نمایشگاه‌ها می‌تواند که در پیشرفت تجارت‌شان مؤثر تمام شود.

مهتاب یک تن از این زنان غرفه‌دار است، مهتاب در اصل باشنده‌ی ولایت دایکندی است؛ وی می‌گوید:” از مدت یک سال به این طرف است که با مؤسسه ودان کار می‌کنم. کار در این مؤسسه برایم خیلی کمک نموده است از لحاط اقتصادی در شرایط بدی قرار داشتیم که بعد از آغاز کار با این مؤسسه و راه اندازی کار خود مشکلات اقتصادی‌ام کم شده است.”

در  این نمایشگاه صنایع دستی زنان اجناسی از قبیل قالین، مواد خوراکی، ظروف سفالی، نقاشی، مینیاتوری، کیف، کلاه، لباس‌های زنانه و غیره اجناس به نمایش گذاشته شده بود.

شریفه حسینی یکی دیگر از این زنان است که صنایع دستی‌اش را به نمایش گذاشته است.

وی می‌گوید:” برگزاری این نمایشگاه‌ها باعث بازاریابی به اجناسی‌که توسط خانم‌ها تولید می‌گردد؛ می‌شود.”

خانم شریفه می‌گوید با وجود تلاش‌های زیادی که انجام می‌دهند اما با آن هم برای صنایع دستی آنان بازار خوبی وجود ندارد.

وی از مسؤولین می‌خواهد که در قسمت جذب مشتری و یافتن بازار آنان را بیشتر کمک کند.

قابل یادآوری است که در این اواخر کار روی تجارت زنان به گونه‌ی جدی جریان دارد طوری‌که همه شاهد هستیم در مدت زمان تقریباً دو سال چندین بازار فروش اجناس مخصوص خانم‌ها در نواحی مختلف شهر هرات اعمار شده است.

به اشتراک بگذارید