پرش به محتوا

برای نخستین بار جشنواره‌ی بهترین‌های رسانه‌ای زون غرب در هرات برگزار شد

اولین جشنواره‌ی بهترین‌های رسانه‌ای زون غرب کشور، دوشنبه‌شب (۲۸ حوت) از سوی مسئولان کمیته‌ی حمایت و نظارت از رسانه‌ها و خبرنگاران هرات با حمایت مالی دفتر تیکا، برگزار شد.

برگزار کنندگان این جشنواره می‌گویند که در این جشنواره از میان ۱۴۵ اثر رسانه‌ای، ۷ اثر به عنوان برترین‌ها از سوی این کمیته و داوران انتخاب شد.

احمدشمیم مشعل، رئیس این کمیته‌ می‌گوید: «این (جشنواره) باعث تشویق رسانه‌ها، خبرنگاران و کارکنان رسانه‌یی می‌شود تا این که در تولید و در کیفیت برنامه‌ها بتوانند بیش‌تر از این تلاش کنند».

در همین حال، عرفات دنیز، مسئول دفتر تیکا، ضمن تأکید بر مهم پنداشتن نقش رسانه‌ها را در اطلاع‌رسانی می‌افزاید که آن‌ها برنامه‌های بیش‌تری برای حمایت از خبرنگاران روی دست دارند.

آقای دنیز می‌افزاید: «وقتی ما یک قسمت رسانه را حمایت بکنیم، مستقیم جامعه را حمایت می‌کنیم، چون یک روی جامعه است چیزی که بیش‌تر مردم نگاه می‌کنند شاید بیش‌تر از مکتب باشد. برنامه‌هایی که تا حالا چند بار داشتیم، همیشه در قسمت رسانه بودیم و امروز یک جشنواره برگزار کردیم.»

از طرفی هم، محمدرفیق شهیر، رئیس شورای متخصصان هرات، ضمن خوش‌بین بودن به داشتن افغانستان بهتر و حمایت مسئولان حکومت سرپرست از خبرنگاران، چنین می‌‌گوید:

«محفل بسیار خوبی بود چون مسئولان حکومتی و خبرنگاران هم حضور داشتند، این به این معناست که حکومت امارت اسلامی از خبرنگاران پشتیبانی و حمایت می‌کنند و با آن‌ها همکاری نزدیکی داشتند. ما به طرف بهتر شدن می‌رویم، فضا بهتر می‌شود و ما می‌توانیم با استفاده از رسانه‌ها در انعکاس واقعیت‌ها تلاش کنیم و برگزاری چنین جشنواره‌هایی هم برای تشویق و انگیزه‌ی خبرنگاران بسیار نقش اساسی دارد.»

در همین حال، حیات‌الله مهاجر فراهی، معین نشرات ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات، وعده‌ی حمایت از خبرنگاران را داده، چنین می‌گوید:

 «پالیسی امارت اسلامی این است که رسانه‌ها، مطبوعات و خبرنگاران از تمام رویداد‌ها با خبر شوند، ما تمام سخنگو‌های ادارات را مکلف ساختیم تا در اسرع وقت با خبرنگاران همکاری کنند».

گفتنی است که در این جشنواره هفت تن به عنوان بهترین‌های گوینده‌ی خبر، گزارش‌گر، عکاس، مجری و برنامه‌ی رادیویی انتخاب شدند.

گزارش‌گر: کبرا سالاری

به اشتراک بگذارید