پرش به محتوا

یک شرکت خارجی می‌خواهد برای بیش از یک میلیون تن در افغانستان زمینه کار را فراهم کند

شیخ‌الحدیث شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پترولیم با نماینده شرکت «گوچین» در دفتر کارش دیدار کرد.

به‌ گزارش آژانس باختر؛ وزارت معادن و پترولیم با نشر خبرنامه‌یی گفته است: در این دیدار نماینده     «Gochin»گفت که می‌خواهد به ارزش ۱۰ میلیارد دالر روی معادن لیتیم افغانستان سرمایه‌گذاری کند که از این طریق برای بیش از ۱۲۰ هزار تن به شکل مستقیم و یک میلیون تن دیگر به شکل غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم خواهد شد .

هم‌چنان سرپرست وزارت معادن و پترولیم، ضمن استقبال از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاری شرکت متذکره در بخش لیتیم افغانستان، گفته‌است: معادن لیتیم یکی از معادن کم‌یاب در سطح جهان بوده و چشم امید تمام افغانان روی معادن لیتیم و دیگر معادن کشور است.

به نقل از آژانس باختر؛ وی اطمینان داده است که وزارت معادن و پترولیم مصمم است معادن لیتیم و تمام معادن کشور را مطابق قانون معادن به قرارداد بسپارد.

در اخیر شرکت چینایی پیشنهاد کرده است که در صورت قرارداد معادن لیتیم با این شرکت، تونل سالنگ را در مدت هفت ماه ترمیم و یک تونل جدید را در سالنگ حفر می‌کنند.

وی هم‌چنان تاکید کرده است که‌ پروسس معادن لیتیم ۱۰۰ درصد در داخل افغانستان صورت می‌گیرد و برای پروسس آن یک بند برق را احداث و شاهراه نورستان از کنر تا لغمان را می‌سازند.

به اشتراک بگذارید