پرش به محتوا

کنفرانس افغانستان و اتصال منطقوی، فرصت‌ها و چالش‌ها تدویر یافت

کنفرانس علمی و تحقیقاتی تحت عنوان “افغانستان و اتصال منطقه‌یی، فرصت‌ها و چالش‌ها” به ابتکار اکادمی علوم، صبح امروز با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید در قصر سلام‌خانه برگزار شد.

به گزارش آژانس باختر، در این کنفرانس، ابتدا شیخ الحدیث امیرجان ثاقب معاون اکادمی علوم، ضمن خوش آمدید به محترم مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء، نمایندگان و مسئولین وزارت ها و ادارات مختلف، دانشمندان، محققین، دیپلوماتان خارجی و تمام اشتراک کنندگان، گفت که اکادمی علوم افغانستان به منظور استفاده بهتر از امکانات و ظرفیت های افغانستان، نتایج تحقیقات علمی خویش را در رابطه به موضوعات علمی، اقتصادی، تاریخی، اجتماعی و سایر موضوعات با مسئولین مربوطه شریک می سازد.

ای رسانه نوشته که وی افزود که با تامین امنیت سراسری در کشور، افغانستان به عنوان چهارراه آسیا، فرصت های عظیم بخاطر تطبیق پروژه های منطقوی دارد و هدف از برگزاری این سیمینار نیز استفاده مثبت از موقعیت افغانستان در اتصال منطقه‌یی می باشد که زمینۀ ثبات و کاریابی به جوانان را افزایش خواهد داد.

عبدالعزیز جاوید معاون ریاست عمومی دفتر رئیس الوزرا در پیام با اشاره به موقعیت افغانستان و منابع طبیعی فراوان، معادن، کوه ها، آب شیرین و دریاها آمده است: افغانستان منحیث قلب آسیا و وصل کننده آسیای مرکزی و جنوبی در منطقه ارزش ویژه دارد، ثبات و پیشرفت افغانستان بخاطر ثبات و امنیت کشورهای همسایه و منطقه نیز مؤثر می باشد.

در این پیام آمده که نیاز است که دنیا امارت اسلامی افغانستان را به رسمیت بشناسد. مسایل را از طریق تفاهم و تعامل مطرح نماید، زیرا فشار، محدودیت ها و تحریمات راه حل نیست.

در پیام متذکره با اشاره به روابط و تعامل با تمام کشورها، آمده است: به هیچ کسی اجازه نداده ایم که از خاک افغانستان خطر را متوجه دیگران بسازد و نه در آینده این اجازه را می دهیم. به جامعه بین المللی این را می گویم، افغانستان را به چشم خطر نه، بلکه به چشم فرصت نگاه کنید.

پیش از این نیز مسوولان امارت اسلامی تذکر داده بودند که افغانستان خطری برای هیچ کشوری نیست.

به اشتراک بگذارید