پرش به محتوا

کارروی تامین آب ده ها هزارخانواده درافغانستان

آژانس باختر گزارش داده که نزدیک به صد پروژه تامین آب آشامیدنی درافغانستان دردستورکارقراردارد.

به نقل از گزارش این رسانه، مقامات امارت اسلامی افغانستان می گویند که با تطبیق این پروژه‌ها، یک صدو هشتاد وسه هزارخانواده در بیست وهفت ولایت افغانستان به آب نوشیدنی صحی برای بارنخست دسترسی پیدا می کنند.

صندوق حمایت ازکودکان سازمان ملل یا یونیسف برای تطبیق این پروژه های توسعه یی سه صدو پنجاه وهفت میلیون افغانی هزینه می کند.

بربنیاد این گزارش، مفتی سیداحمد مستقیم معین وزارت احیا وانکشاف دهات افغانستان درنشستی با خبرنگاران گفت که این وزارت درکنار تلاش برای دسترسی همه شهروندان به آب نوشیدنی صحی، ده‌ها پروژۀ آبرسانی را نیز در دستورکاردارد که با تطبیق آن صدها هزارجریب کشتزار درگوشه وکنارافغانستان سیرآب می شود.

این گزارش افزوده، این درحالی است که وزارت احیا وانکشاف دهات به تازگی ازبهره گیری سی وسه پروژه آبرسانی درشانزده ولایت خبرداد.

معین وزارت احیا و انکشاف دهات گفت که ده ها پروژه توسعه یی دربخش های مختلف با شرکت های پیمان کارقرارداد شده است که به زودی کار آن نیز آغازمی شود.

با بهره گیری ازاین پروژه ها، انتظارمی رود یک میلیون ودوصد هزارخانواده درافغانستان به آب نوشیدنی صحی، آب زراعتی وخدمات صحی دسترسی پیدا کنند.

به اشتراک بگذارید