پرش به محتوا

پاکستان از گرفتن قدرت از راه نظامی در افغانستان حمایت نمی‌کند

منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل در دیداری با محمد حنیف اتمر وزیر خارجه‌ای کشور گفته است که کشورش از گرفتن قدرت از راه نظامی حمایت نمی‌کند.

وزارت خارجه‌ کشور با نشر خبرنامه‌‌ای گفته است که محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، پس از چاشت امروز با منصور احمد خان، سفیر جمهوری اسلامی پاکستان مقیم کابل ملاقات نمود.

به نقل  خبرنامه‌ای وزارت خارجه افغانستان، آقای اتمر با اشاره به نتایج سفر اخیر لوی درستیز پاکستان به کابل، روی تطبیق تعهدات و تصامیم اتخاذ شده در جریان آن سفر، تقویت و گسترش همکاری‌های دوجانبه به منظور ایجاد فضای مساعد برای از سرگیری مذاکرات معنی‌دار صلح و موفقیت آن، بر اهمیت همکاری‌ها میان دو کشور صحبت کرد.

در این خبرنامه آمده که آقای منصور احمد خان در مورد اهمیت روابط دوجانبه و نقش صلح و ثبات افغانستان برای رفاه و توسعه اقتصادی در پاکستان صحبت کرد.

 در این خبرنامه همچنان گفته شده که آقای خان با اشاره به تحولات اخیر در مذاکرات صلح؛ از حمایت همه‌جانبه دولت ‌اش  از صلح و ثبات در افغانستان به وزیر امور خارجه کشور اطمینان داد.

سفیر پاکستان تأکید نمود که پاکستان هرگز از گرفتن قدرت از طریق نظامی حمایت نمیکند، بلکه خواستار رسیدن راه حل سیاسی به بحران در افغانستان میباشد.

بربنیاد این خبرنامه، وزیر امور خارجه و سفیر پاکستان مقیم کابل روی نگرانی‌ها و فرصت‌ها برای توسعه روابط دوجانبه نیز صحبت کردند.

به اشتراک بگذارید